c

Estakada łukowa w Milówce

Realizacja projektu

Estakadę w Milówce wykonaliśmy unikalną metodą rusztowań przejezdnych - był to trzeci projekt w Polsce zrealizowany z zastosowaniem tej metody. Metoda rusztowań przejezdnych ułatwia prowadzenie prac inżynierskich w trudnym, górskim terenie o zmiennych wysokościach, w którym występują problemy z dojazdem do oddalonych od siebie podpór. Technologia ta pozwala zaoferować inwestorowi atrakcyjną cenę i krótszy czas realizacji - 44-metrowe przęsło mostu w Milówce wykonaliśmy w ciągu 8 dni (przy zastosowaniu metody tradycyjnej zajmuje to ok. 2 miesięcy). Estakada opiera się na 27-metrowych podporach i składa się z 12 przęseł o rozpiętości 104 m (w tym z trzech przęseł łukowych). Dwa pozostałe obiekty mostowe to dwuprzęsłowy wiadukt o długości 41 m, prowadzący drogę powiatową nad drogą ekspresową oraz pięcioprzęsłowy wiadukt o długości 260 m, zlokalizowany na terenie czynnego osuwiska. Do budowy tego ostatniego wykorzystaliśmy metodę betonowania nawisowego, dotychczas zarezerwowaną wyłącznie dla przepraw mostowych nad przeszkodami takimi jak np. rzeka.

Projekt w liczbach

Szerokość jezdni: 10 – 10,5 m
Szerokość poboczy: 0,75 – 1,75 m
Estakada:
• długość: 654 m
• szerokość: 12,9 m
• 11 podpór (bez przyczółków)
• 3 przęsła łukowe o rozpiętości 103,8 m
• 9 przęseł belkowych o rozpiętości 32 - 41 m

Czego szukasz?

Pasujące

loading