c

Okrągła kładka dla pieszych w Rzeszowie

  • okrągła kładka
  • okrągła kładka
  • okrągła kładka
  • okrągła kładka
  • okrągła kładka

Unikalny kształt i zastosowane materiały, funkcjonalność, efektowne podświetlenie to cechy jednego z najciekawszych projektów, jakie Skanska zrealizowała w Polsce. Dzięki inwestycji poprawiło się bezpieczeństwo pieszych oraz płynność ruchu na rzeszowskiej al. Piłsudskiego.

Budowa kładki dla pieszych umożliwiła separację ruchu pieszego i samochodowego oraz poprawiła płynność ruchu dla ponad 20 tys. pojazdów przejeżdżających tą trasą każdego dnia. Zlikwidowane zostało przejście dla pieszych przez al. Piłsudskiego, którym w godzinach szczytu przemieszczało się ok. 1700 osób na godzinę. Przeniesienie ruchu pieszego z alei na kładkę wpłynęło na poprawę bezpieczeństwa pieszych oraz umożliwiło reorganizację ruchu na samym skrzyżowaniu. Na ul. Grunwaldzkiej, po obu stronach skrzyżowania, dobudowane zostały lewoskręty oraz pasy do jazdy na wprost. Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowcy włączający się do ruchu z ul. Grunwaldzkiej na aleję zyskali możliwość  bezpośredniego skrętu w lewo – odpowiednio - w kierunku Przemyśla lub w kierunku Krakowa oraz jazdy na wprost przez aleję.

Rzeszowska kładka jest wyjątkowa w skali całego kraju, nie tylko ze względu na kształt - okrągły ustrój nośny i skośne podpory - ale również ze względu na wyposażenie: specjalnie hartowane i klejone szkło dla balustrady, obudowane szyby windowe, iluminację świetlną całego obiektu i wreszcie afrykańskie drewno, z którego został wykonany pomost kładki. Nawierzchnia kładki została wyłożona egzotycznym gatunkiem drewna azobe bongossi. Sprowadzone z Kamerunu azobe to jedno z najtwardszych i najodporniejszych gatunków drewna na świecie.

Czego szukasz?

Pasujące