Jesteś tutaj

Skanska in Poland

Tutaj znajdziesz naszą aktualną ofertę, informacje o firmie oraz oferty pracy.

Ta strona jest również dostępna w języku:

Zamknij
Skanska in Poland
    Go to start page

    Skanska na EURO 2012

    Ponad 200 inwestycji o łącznej wartości niemal 100 mld zł: budowa stadionów i autostrad, modernizacja dworców kolejowych – to łączny bilans przygotowań Polski do EURO 2012. Znaczący udział w tych przygotowaniach ma Skanska. Zrealizowaliśmy wiele inwestycji, ważnych dla organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej.

    A1 (fot. Kacper Kowalski / aeromedia.pl)

    Budowa kujawsko-pomorskiego odcinka A1 to jeden z największych projektów drogowych w Europie. W 2006 r. Skanska-NDI rozpoczęło realizację 152 km autostrady Amber One dla koncesjonariusza – firmy Gdańsk Transport Company. Od 2008 r. kierowcy mogą korzystać z Etapu I tej inwestycji, czyli 90 km autostrady od Rusocina do Nowych Marzów. W październiku 2011 r. do użytkowania przekazane zostało kolejne 62 km trasy. Oba etapy autostrady zrealizowaliśmy wyprzedzając terminy przewidziane w kontraktach. Łączna wartość kontraktu na budowę pomorskiego odcinka A1 to 1,25 mld EUR.

    Wrocław - Północna Obwodnica ŚródmiejskaWe Wrocławiu zbudowaliśmy Północną Obwodnicę Śródmiejską (zadanie nr 1 od ulicy Osobowickiej do ulicy Żmigrodzkiej). Projekt został zrealizowany dla Gminy Wrocław reprezentowanej przez Wrocławskie Inwestycje. Czas realizacji: sierpień 2008 r. – październik 2010 r. Wartość kontraktu wyniosła 258 mln zł. Nasze wrocławskie projekty na EURO 2012 to także przebudowa torowiska tramwajowego pod tramwaj Plus na ul. Legnickiej i Hubskiej, o łącznej wartości 14 mln zł oraz 2-km odcinka ul. Lotniczej, o wartości 86 mln zł. Projekt ten został zrealizowany 7 miesięcy przed terminem.

    Stadion piłkarski w Kołobrzegu Stadion piłkarski w Kołobrzegu podczas EURO 2012 będzie bazą treningową dla reprezentacji Danii. Duńczycy zagrają w tzw. grupie śmierci przeciwko Holandii, Niemcom i Portugalii. Wartość naszych prac wyniosła 23,6 mln zł, a termin realizacji to sierpień 2009 r. - czerwiec 2011 r.

    W porcie lotniczym Rzeszów- Jasionka, który będzie pełnić funkcję zapasowego lotniska dla Lwowa i Warszawy, zbudowaliśmy terminal pasażerski (wartość 98 mln zł) oraz płytę postojową i płaszczyznę do odladzania (wartość 35 mln zł). Wykonujemy także wieżę kontroli ruchu lotniczego (14,7 mln zł) i oświetlenie nawigacyjne (9,2 mln zł).

    Droga krajowa nr 4 Pilzno – RopczyceNa Podkarpaciu przebudowaliśmy drogę krajową nr 4 Pilzno –Ropczyce o wartości 302 mln zł. Kontrakt zrealizowaliśmy w terminie: lipiec 2008 r. – kwiecień 2011 r. W związku z opóźnieniami w budowie podkarpackiego odcinka autostrady droga krajowa nr 4 będzie jedyną trasą, którą kibice będą mogli dotrzeć na Ukrainę.

    W Gdańsku wykonaliśmy drogę kołowania na lotnisku im. Lecha Wałęsy. Wartość kontraktu wyniosła 54,8 mln zł. Od czerwca 2010 r. Skanska była też wykonawcą ostatniego odcinka trasy W-Z. Wartość naszych prac wyniosła 89 mln zł. W Gdańsku realizujemy także tzw. Żółty Wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Jana z Kolna. Podczas EURO 2012 wiadukt ten znajdzie się na trasie między strefą dla kibiców na Placu Zebrań Ludowych a stadionem piłkarskim w Letnicy. Wiadukt będzie służył też tym, którzy będą nocować na terenie stoczni Gdańskiej, gdzie uruchomione zostanie miasteczko campingowe dla kibiców.

    Droga kołowania na lotnisku im. Lecha Wałęsy w Gdańsku

    Trasa Mostu Północnego w Warszawie, zakończona w marcu 2012 r., pozwoliła na połączenie północnych i wschodnich rejonów stolicy z linią metra i układem transportowym miasta. W Warszawie wykonaliśmy także remont nawierzchni płyty postojowej oraz Trasa Mostu Północnego w Warszawiedrogi kołowania na lotnisku im. Chopina o wartości 18 mln zł. Dworzec Gdański w Warszawie to nasz kolejny projekt na EURO 2012. To jedna z najważniejszych inwestycji kolejowych realizowanych w związku z mistrzostwami, o wartości 129 mln zł, zakończona w lutym 2011 r. Zrealizowaliśmy tu linię kolejową, stację metra i przejście podziemne. Drugi etap naszych prac objął dwa perony z wiatami oraz modernizację części towarowej stacji.

    W Wielkopolsce Skanska była wykonawcą zachodniej obwodnicy Poznania na odcinku od autostrady A2 do DK92. To najważniejsza inwestycja infrastrukturalna dla Poznania. Wybudowanym przez Skanska odcinkiem ZOP kibice będą mogli dotrzeć do stolicy Wielkopolski. Termin realizacji: lipiec 2008 r. – czerwiec 2012 r., wartość kontraktu: 480 mln zł.

    Rozbudowaliśmy także drogę wojewódzką nr 307 na odcinku Poznań – Węzeł Zakrzewo. Kierowcy, zjeżdżając z poznańskiej  obwodnicy na Węźle Zakrzewo, wjadą na nowoczesną dwujezdniową trasę - przebudowany przez nas odcinek drogi wojewódzkiej nr 307. Projekt zakończyliśmy w grudniu 2011 r. Wartość prac wyniosła 45,2 mln zł.

    Inwestycje w Wielkopolsce

    Rozbudowa płaszczyzn lotniskowych Portu Lotniczego Poznań -  Ławica pozwoliła na zwiększenie przepustowości lotniska. Projekt został zrealizowany przez Skanska w terminie: grudzień  2010 r. – maj 2012 r. Wartość prac wyniosła 62 mln zł.