Jesteś tutaj

Skanska in Poland

Tutaj znajdziesz naszą aktualną ofertę, informacje o firmie oraz oferty pracy.

Ta strona jest również dostępna w języku:

Zamknij
Skanska in Poland
    Go to start page

    Łączymy brzegi

    Ponad pół kilometra długości czyni go jednym z najdłuższych mostów w Polsce. Budowa wartego 112,5 mln zł netto (ponad 138 mln zł brutto) obiektu, który powstaje między Brzegiem Dolnym a Miękinią w woj. dolnośląskim, przyczyni się do rozwoju regionu oraz usprawnienia w nim komunikacji.

    brzeg dolny1

    Most, który Skanska buduje na Odrze na zlecenie Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu, to wyczekiwana od 20 lat inwestycja. Budowa wkroczyła już w decydującą fazę, a zabetonowanie ostatniego fragmentu konstrukcji symbolicznie spięło dwa brzegi największej rzeki zachodniej Polski.

    Budowa obiektu rozpoczęła się w październiku 2011 r., a jej finał planowany jest na koniec października 2013 roku. Oznacza to, że jeszcze w tym roku kierowcy podróżujący między powiatami wołowskim i średzkim w woj. dolnośląskim przejadą po nowym moście.

    Gigant na Odrze

    Wraz z najazdami budowany przez Skanska most ma 565 m długości, ponad 15 m szerokości i dwie jezdnie po 3,5 m szerokości każda. Jest to sześcioprzęsłowy obiekt betonowy sprężony, budowany w części nurtowej metodą „nawisową”, która polega na symetrycznym dobudowywaniu kolejnych segmentów mostu po obu stronach podpory startowej, przy wykorzystaniu przesuwnego deskowania samonośnego. Nad nurtem rzeki powstało przęsło o robiącej wrażenie rozpiętości 140 metrów!

    Na całej długości mostu i dróg dojazdowych budowane są chodniki i ścieżki rowerowe. Zainstalowane zostanie oświetlenie oraz ekrany akustyczne. W ramach inwestycji powstanie też 9 przejść dla zwierząt i 4 zintegrowane przepusty drogowe.brzeg dolny2 

    Nowe drogi

    Po stronie Miękini Skanska buduje także ponad 4,5 km nowej drogi wojewódzkiej o szerokości 7 m (dwa pasy po 3,5 m) z utwardzonym poboczem. Po stronie Brzegu Dolnego powstaje 1,5 km drogi o podobnych parametrach, która połączy most z drogą wojewódzką nr 341 relacji Brzeg Dolny - Lubiąż. W przyszłości most wraz z drogami dojazdowymi połączy powiaty leżące po prawej stronie Odry z drogą krajową nr 94 oraz autostradą A4.