Jesteś tutaj

Skanska in Poland

Tutaj znajdziesz naszą aktualną ofertę, informacje o firmie oraz oferty pracy.

Ta strona jest również dostępna w języku:

Zamknij
Skanska in Poland
    Go to start page

    Informacja prasowa
    2017-07-27 14:00 CET

    Odra już pod kontrolą

    Zakończyło się jedno z ostatnich zadań przy modernizacji Wrocławskiego Węzła Wodnego. Inwestorem budowy obwałowań Widawy, chroniących przed powodzią Wrocław i okolice, był Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych. Inwestycję o wartości 225 mln zł brutto zrealizowała Skanska.

    Skanska-Widawa

     

    Poprawa obwałowań Widawy to kluczowa inwestycja dla całego regionu. Głównym celem modernizacji Wrocławskiego Węzła Wodnego (WWW) było zwiększenie przepustowości do takiego poziomu, by mógł on przyjąć falę powodziową o wielkości z 1997 r., czyli około 3600 m sześc. na sekundę. Dzięki powstałemu przelewowi Odra – Widawa będzie można w trakcie wielkich powodzi na Odrze w sposób kontrolowany przerzucać część wód powodziowych rzeki Odry do doliny Widawy, chroniąc w ten sposób wrocławską aglomerację miejską przed zalaniem.

    Wały we Wrocławiu to również ważna część komunikacyjna miasta. Wybudowane tam drogi pełnią funkcję przede wszystkim serwisową. Mają zapewniać dostęp służbom prowadzącym przeglądy obiektów hydrotechnicznych. Na co dzień odgrywają rolę rekreacyjną, ponieważ są dostępne dla rowerzystów i pieszych. Dzięki przebudowie istniejących i budowie nowych wałów miasto zyskało rowerową obwodnicę Wrocławia - niemal 16 km tras rowerowo-spacerowych. 

    W ramach inwestycji rozbiórce oraz odbudowie zostały poddane mosty Krzywoustego oraz most Strachociński. Obecnie we Wrocławiu, nazywanym Wenecją Północy, znajduje się ponad 120 mostów i kładek.

    - Mosty Bolesława Krzywoustego (południowy i północny) zostały rozebrane, a w ich miejscu powstały nowe. Całkowita długość obiektów to ponad 130 metrów, a ich szerokość to ponad 36 metrów. Rozebrany został także żelbetowy trójprzęsłowy most Strachociński. Nowa konstrukcja jest niemal dwa razy dłuższa. Oba mosty są już w pełni przejezdne – podkreśla menadżer projektów Wojciech Kowalczyk z firmy Skanska.

    To już trzeci kontrakt przy modernizacji Wrocławskiego Węzła Wodnego w ramach inwestycji DZMiUW we Wrocławiu, który zrealizowała Skanska.

    W ostatnich latach firma wykonała jeszcze dwie inwestycje w tym zakresie, tj. modernizację 8 odcinków obwałowań przeciwpowodziowych Odry poniżej Wrocławia (17 km) i obwałowań Kotowice Siedlce (22 km).

    WWW jest największym w Polsce i jednym z największych w Europie systemem dróg wodnych oraz budowli hydrotechnicznych, zlokalizowanym na obszarze aglomeracji miejskiej.

    Dane kontaktowe

    Dane kontaktowe: Agnieszka Kania, Koordynator
    Telefon: +48 41 335 3408
    E-mail: Agnieszka Kania »