Jesteś tutaj

Skanska in Poland

Tutaj znajdziesz naszą aktualną ofertę, informacje o firmie oraz oferty pracy.

Ta strona jest również dostępna w języku:

Zamknij
Skanska in Poland
    Go to start page

    Media Społecznościowe w rekrutacji - Linkedin i Goldenline

    97 % polskich rekruterów korzysta z portali społecznościowych. Tutaj dowiesz się, w jaki sposób wykorzystać je podczas poszukiwania pracy.

    Według badań LHH DBM Polska 97% rekruterów wykorzystuje media społecznościowe (czyli social media) podczas rekrutacji. Korzystają głównie z dwóch portali społecznościowych -  LinkedIn i GoldenLine. W dalszej kolejności pojawiały się platformy takie jak Facebook, Xing czy Twitter.

    Gdzie założyć konto?

    Dwa największe portale spolecznościowe poświęcone karierze to Goldenline i Linkedin. Warto też pomyśleć o założeniu konta na portalach brażnowych takich jak kierownikbudowy.pl lub  Bank danych o inżynierach.

    Jak założyć profil?

    1. Załóż konto
      Do założenia profilu potrzebny jest adres e-mail. Warto użyć adresu wykorzystywanego na co dzień - to na ten adres będą wysyłane wiadomości i ewentualne powiadomienia.
    2. Dokładnie wypełnij profil
      - dodaj zdjęcie, historię edukacji i zatrudnienia oraz posiadane certyfikaty
      Profil w profesjonalnych portalach social media przypomina "internetowe CV". Ważne żeby wypełnić go możliwie dokładnie. Wypełnienie profilu jest dość intuicyjne, bo każdy portal podczas wypełniania profilu wyświetla wskazówki. Ważne, żeby możliwie dokładnie uzupełnić pola dotyczące doświadczenia zawodowego: poza datami zatrudnienia, nazwą stanowiska i pracodawcy, dobrze jest wymienić swoje główne obowiązki i sukcesy zawodowe. Jeśli praca w jednej firmie trwała kilka lat warto w osobnych polach przedstawić inne stanowiska i obowiązki sprawowane w tym czasie.
      W profilu należy umieścić swoje dane kontaktowe, informacje dotyczące edukacji i zatrudnienia oraz znajomości języków obcych. Pamiętaj o zamieszczeniu zdjęcia - powinno ono przedstawiać Cię jako profesjonalistę.
      Pod tymi adresami mozna znaleźć szczegółowe informacje na temat zakładania profili na Goldenline i Linkedin.
    3. Buduj swoją sieć kontaktów
      - Zaimportuj kontakty ze skrzynki e-mail
      Podczas zakładania konta będziesz mieć możliwość "importu" Twoich kontaktów z podanego przez Ciebie konta e-mail. Warto to zrobić, bo ułatwi to budowanie sieci kontaktow.
      -Wyślij zaproszenia do kontaktów
      Portal, na którym założysz konto zasugeruje Ci osoby, które możesz zaprosić do kontaktu. Zrobi to na podstawie posiadanych przez Ciebie adresów e-mail, firm, w których pracowaliście, uczelni i wspólnych znajomych. Należy pamiętać, że budujemy sieć kontaktów zawodowych - wato więc zapraszać osoby, z którymi współpracowaliśmy, znajomych ze studiów z którymi mamy kontakt czy usługo dawców i klientów.
      - Wyszukaj znajomych
      Jeżeli są osoby, które dobrze znasz i które chcesz dodać do swoich kontaktów możesz wyszukać je za pomocą wyszukiwarki na stronie. Zapraszając do kontaktów w ten sposób warto napisać krótką wiadomość - poza zaproszeniem powinna ona zawierać informacje gdzie nawiązaliście znajomość.

    Wykorzystaj sieć kontaktów i dostęp do informacji

    Media społecznościowe dają możliwość nawiązania i podtrzymania kontaktów zawodowych oraz dostęp do informacji branżowych. Są miejscem pozwalającym na tzw. networking. Networking to budowanie sieci kontaktów i relacji (głównie biznesowych), w celu udzielania wzajemnego wsparcia i budowania kariery zawodowej np. poprzez dzielenie się informacjami.

    Po założeniu profilu i zaproszeniu osób do kontaktu warto dołączyć do grup dyskusyjnych na interesujące Cię tematy. Grupy dyskusyjne służą wymianie wiedzy - dzięki nim możesz być na bieżąco z nowinkami rynkowymi. Dzieląc się swoją wiedzą budujesz swój wizerunek jako specjalisty w danej dziedzinie. W ten sposób łatwiej będzie Ci nawiązać kontakt z daną osobą podczas spotkania twarzą w twarz lub zapytać o interesujące Cię tematy.

     

    Dowiedz się więcej na temat zakladania profilu i networkingu z naszego webinarium.