Jesteś tutaj

Skanska in Poland

Tutaj znajdziesz naszą aktualną ofertę, informacje o firmie oraz oferty pracy.

Ta strona jest również dostępna w języku:

Zamknij
Skanska in Poland
    Go to start page

    Etap 2. Przygotowanie do poszukiwań

    Oceniłeś/aś już sytuację, w której się znajdujesz. Teraz pora na działanie. Czas przygotować realny plan poszukiwań i określić jego cel. Pora przeanalizować swoje atuty i uświadomić sobie, co możesz zaoferować nowemu pracodawcy. Do dzieła!

    Przygotowanie do poszukiwańZ czego warto skorzystać
    Właściwe przygotowanie do poszukiwań nowej pracy zwiększy Twoje szanse otrzymania dobrej oferty, dlatego :  
    1. Sporządź plan działania i dowiedz się, dlaczego jest on kluczowy w poszukiwaniach

    Zaplanuj najbliższe działania:

    1.stwórz harmonogram
    2.sporządź plan dnia, uwzględniając udział w szkoleniach i konsultacjach

    2. Przeanalizuj, jakie masz atuty, które będą pomocne w poszukiwaniach zatrudnienia

    Przeanalizuj,  jakie masz zalety i jak możesz je wykorzystać w poszukiwaniach nowej pracy:

    1. mocne strony i talenty
    2  słabe strony
    3. kwalifikacje zawodowe

    3. Zastanów się, na czym Ci zależy w nowej pracy i zbuduj motywację do jej znalezienia

    Zastanów się, na czym Ci zależy i jakiego stanowiska będziesz szukać:

    1. Jaki charakter pracy i zadania najbardziej Ci odpowiadają?
    2. Czego chcesz uniknąć w nowej pracy?


    Ciekawostki:

    • Sporządzenie harmonogramu najbliższych działań oraz utrzymanie  właściwego rytmu dnia (uwzględniając czynności poświęcone szukaniu pracy oraz czas na odpoczynek) zwiększają szanse osób poszukujących zatrudnienia. 
    • Wyjście na rynek pracy i znalezienie nowego pracodawcy to szansa na zaprezentowanie swojej kandydatury. Warto się do tego rzetelnie przygotować oraz  uświadomić sobie jakie są Twojej atuty i na czym Ci zależy. Być może to pierwsza tego typu okazja, aby dokonać własnej dogłębnej analizy. 

    1. Zaplanuj najbliższe działania

    • Stwórz plan działania i harmonogram poszukiwań nowej pracy. Zaplanuj czas na odpoczynek i oswojenie się ze zmianą, która ma miejsce w Twoim życiu zawodowym. W harmonogramie, uwzględnij:
      -datę, od której bezwzględnie rozpoczniesz poszukiwania nowej pracy,
      -datę, do której chcesz zrealizować swój cel. Dużą pomocą będzie tu efekt analizy budżetu, której dokonałeś/dokonałaś w Etapie 1, czyli "Ocena bieżącej sytuacji". Od Twoich możliwości finansowych, zalezy jak długo możesz pozwolić sobie na poszukiwanie nowej pracy. 
      -czas na udział w szkoleniach, dzięki którym zwiększysz swoją wiedzę w zakresie metod poszukiwania pracy, sposobów przygotowania się do rozmowy rekrutacyjnej oraz sposobów przygotowania dokumentów aplikacyjnych. Pełną listę szkoleń znajdziesz tutaj.
    • Zachowaj rytm dnia, który towarzyszył Ci w trakcie pracy. Wstawaj rano i planuj dokładnie swoje czynności w trakcie dnia. Aby szybko i sprawnie znaleźć nową interesującą pracę potrzebujesz całkowicie się w to zaangażować i poświęcić standardowo 6-8 godzin dziennie.
    • Nie pozwalaj pochłonąć się obowiązkom domowym i sprawom innych, które wykonujesz za nich "bo przecież masz dużo wolnego czas". To złudzenie, które odsuwa  Cię od możliwość znalezienia w miarę krótkim czasie atrakcyjnych ofert pracy. 
    • Planuj więc czas, poświęcony wyłącznie szukaniu zatrudnienia, czyli przygotowaniom, tworzeniu dokumentów aplikacyjnych, przeglądaniu ogłoszeń rekrutacyjnych, analizie rynku pracy, udziałowi w szkoleniach i rozmowom ze znajomymi i osobami, które mogą Ci pomóc. 
    • Ustal konkretne kroki, które doprowadzą Cię do celu i uwzględnij je w planie działania. Wypisz, co chcesz osiągnąć  w kolejnych miesiącach i tygodniach i ustal listę priorytetów. Na koniec  każdego tygodnia podsumowuj, co zrealizowałeś/aś. 
    • Pamiętaj, że nie wszystko,co zaplanujesz uda się zrealizować w terminie, np. znajomy z którym się spotykasz odwoła spotkanie, oferta, która miała się pojawić, będzie dostępna później. Nie wszystko zależy od Ciebie. Nastaw się więc na elastyczność i weryfikuj swój harmonogram w zależności od okoliczności.

    2. Przeanalizuj, jakie masz atuty, co możesz zaoferować przyszłemu pracodawcy
    Analiza swoich mocnych stron, kompetencji i umiejętności to bardzo ważny element w procesie poszukiwania nowej pracy. Świadomość cech i umiejętności, które masz do zaoferowania nowemu pracodawcy, pomoże Ci analizować dostępne oferty pracy, przygotować CV i czuć się pewnie podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Jeśli sam/sama nie będziesz wiedział/wiedziała, co wartościowego masz do zaoferowania przyszłemu pracodawcy, trudno będzie Ci go do siebie przekonać.

    W procesie poznawania siebie i swoich umiejętności, równie ważna jest analiza swoich słabych stron, obszarów, które wymagają poprawy. Nikt z nas nie jest idealny, a przyznanie na rozmowie rekrutacyjnej, że nie mamy wad, jest jasnym sygnałem dla rekrutera, że nie jesteśmy do końca świadomi swoich kompetencji i umiejętności. Mówienia o swoich słabych stronach na rozmowie rekrutacyjnej można się nauczyć. Więcej na ten temat znajdziesz tutaj.

    W zakładce „Poznaj swoje kompetencje” znajdziesz rozwinięcie tego obszaru. Przedstawiamy Ci 3 kroki, dzięki którym będziesz mógł/mogła dokonać pełnej analizy swoich talentów, kompetencji i umiejętności.

    3. Zastanów się na czym Ci zależy w nowej pracy
    Kiedy już dokonasz analizy siebie, tego co potrafisz robić dobrze, a co sprawia Ci trudność, czym możesz się chwalić i wykorzystać jako atut, a jakie elementy musisz jeszcze przepracować, zastanów się, w jakim kierunku zawodowym chcesz z tymi umiejętnościami podążać? Komu chcesz je zaoferować? Do czego chcesz je wykorzystywać? Co sprawi, że w nowej pracy będziesz się w pełni realizował/realizowała? Zastanów się, na czym Ci zależy w nowej pracy i co będzie dla Ciebie ważne w poszukiwaniu nowego miejsca zatrudnienia.