Jesteś tutaj

Skanska in Poland

Tutaj znajdziesz naszą aktualną ofertę, informacje o firmie oraz oferty pracy.

Ta strona jest również dostępna w języku:

Zamknij
Skanska in Poland
    Go to start page

    Jak szukać pracy

    Zanim rozpoczniesz poszukiwanie pracy, warto wiedzieć jak robić to efektywnie. Jakie działania zapewnią sukces, a jakie nie przełożą się na konkretne oferty pracy? Tutaj znajdziesz więcej informacji na temat rynku pracy i wskazówki dotyczące ustalania własnej, skutecznej strategii poszukiwania zatrudnienia.

    Szukanie pracy to praca sama w sobie, wymagająca. Dlatego stając przed takim wyzwaniem powinieneś/aś stworzyć plan działania i sukcesywnie go wdrażać. Systematyczność zwiększa szansę na osiągnięcie sukcesu.

    Według badania Pracuj.pl „Specjaliści na rynku pracy” wynika, że aż 35,7% ankietowanych poświęca tylko od 1 do 2 godzin tygodniowo na poszukiwanie pracy. Jednocześnie aż 1/4 respondentów deklaruje, że wysyła od 2 do 5 CV miesięcznie, a zaledwie co dziesiąty wysyła od 11 do 20 CV miesięcznie. To nie wystarczy. Skuteczne poszukiwanie pracy wymaga zaangażowania czasowego, a to oznacza intensywne, ustrukturyzowane i systematyczne działania, pochłaniające do kilku godzin dziennie.

    Często najtrudniejsze są pierwsze kroki, dlatego poniżej przedstawiamy wskazówki, które pomogą Ci w stworzeniu prostego planu działania:

    Krok 1 – Poznaj aktualny rynek pracy i sytuację w branży
    Aktualna wiedza o rynku i branży to punkt wyjścia w poszukiwaniu pracy. Analiza bezpośredniej konkurencji i innych firm działających w obszarze, który Cię interesuje oraz zebranie informacji o aktualnej sytuacji sektora rynku, trendach i perspektywach, będą niewątpliwie stanowić atut. Poszerzenie wiedzy o sytuację lokalnego rynku pracy, jak też zgromadzenie informacji o tym, jakie nazwy mogą przybierać stanowiska, które Cię interesują dodatkowo ułatwią Ci poszukiwania. O tym jak to zrobić dowiesz się z zamieszczonego obok poradnika „Przeanalizuj rynek pracy”.

    Krok 2 – Ustal strategię poszukiwania pracy
    Są różnorodne metody poszukiwania pracy. Możesz tylko odpowiadać na pojawiające się ogłoszenia, ale możesz podjąć szereg aktywnych działań, które zwiększą Twoją skuteczność. Im więcej metod poznasz, tym więcej inspiracji będziesz miał/a do stworzenia indywidualnego planu poszukiwania pracy. Z jakich metod możesz skorzystać, dowiesz się z poradnika, który przygotowaliśmy i który znajdziesz w menu z prawej strony. Możesz także wziąć udział w szkoleniu on-line. Harmonogram najbliższych szkoleń dostępny jest tutaj.

    Krok 3 – Wytypuj oferty, które Cię interesują
    Analiza ogłoszeń o pracę to umiejętność, która pomoże Ci wybrać te oferty, które naprawdę są warte Twojej uwagi. O tym jak interpretować ogłoszenie i jak wytypować te wiarygodne przeczytasz tutaj.

    Krok 4 – Sprawdź firmy, do których chcesz wysłać swoją aplikację
    To ważny krok, ponieważ pozwoli Ci w pełni świadomie podjąć decyzję czy dana firma jest tą, w której chciałbyś/chciałabyś pracować. Jak ocenić czy pracodawca jest godny zaufania podpowiadamy w zakładce "jak sprawdzić pracodawcę"

    Krok 5 – Przygotuj CV i list motywacyjny
    Kluczowymi elementami poszukiwania pracy są CV i list motywacyjny. O tym jak przygotować dobre dokumenty aplikacyjne przeczytasz tutaj. Więcej wskazówek otrzymasz podczas szkolenia on-line. Harmonogram najbliższych szkoleń dostępny jest tutaj.

    Krok 6 – Przygotuj się do rozmowy rekrutacyjnej
    Dobre przygotowanie do rozmowy z przyszłym pracodawcą jest kluczem do sukcesu. Warto wiedzieć jak odpowiadać na trudne pytania i jak przygotować się do rozmowy o wynagrodzeniu. Wskazówki dotyczące przygotowania do rozmowy znajdziesz tutaj. Więcej informacji otrzymasz podczas szkolenia on-line. Harmonogram najbliższych szkoleń dostępny jest tutaj .

    Krok 7 – Zaprezentuj się podczas rozmowy rekrutacyjnej
    Rozmowa rekrutacyjna to czas dla Ciebie. To okazja do zrobienia dobrego pierwszego wrażenia, ale też okazja do poznania pracodawcy oraz zadania pytań dotyczących firmy i stanowiska. O tym, co warto wiedzieć i jak zrobić dobre wrażenie dowiesz się tutaj oraz podczas organizowanych przez nas szkoleń on-line.

    Krok 8 – Ustal warunki zatrudnienia
    Negocjacje warunków pracy to moment, w którym budujesz swoją przyszłą pozycję w firmie. Dobrze przeprowadzona rozmowa zapewni Ci satysfakcję z otrzymanej oferty. Jak negocjować? Najważniejsze informacje znajdziesz tutaj. Przygotowaliśmy na ten temat szkolenia on-line. Harmonogram najbliższych szkoleń dostępny jest tutaj.

    Krok 9 - Drobne sukcesy

    Poszukiwanie pracy nie jest łatwe, dlatego świętuj każdy sukces, nawet ten najmniejszy jak rozmowa telefoniczna z rekruterem czy zaproszenie na rozmowę rekrutacyjną. To znaczy, że Twoje CV zostało zauważone.