Jesteś tutaj

Skanska in Poland

Tutaj znajdziesz naszą aktualną ofertę, informacje o firmie oraz oferty pracy.

Ta strona jest również dostępna w języku:

Zamknij
Skanska in Poland
    Go to start page

    Jak przygotować dokumenty rekrutacyjne

    Podstawowymi dokumentami potrzebnymi do udziału w procesie rekrutacyjnym są CV i List motywacyjny. Ich odpowiednie przygotowanie w dużej mierze przyczynia się do skuteczności naszej aplikacji i zaproszenia do kolejnych etapów rekrutacyji.

    Jak właściwie przygotować dokumenty? Co należy w nich zawrzeć, by przekonać do siebie potencjalnego pracodawcę?

    W tej zakładce przedstawiamy informacje, które pomoga Ci napisać dobre CV i List motywacyjny. Znajdziesz tu przykładowe szablony dokumentów do edycji oraz dostępne w Internecie, darmowe kreatory CV. Szczegółowe informacje oraz szablony możesz pobrać z menu po prawej stronie.

    1. Curriculum Vitae czyli CV
    CV to dokument, który przedstawia przebieg Twojego doświadczenia zawodowego. Powinno być czytelne, przejrzyste i dostosowane do oferty pracy, na którą aplikujesz.
    Tekst podziel na obszary, umieść nagłówki, używaj punktorów i formy bezosobowej (bezokoliczników).

    Objętość nie powinna przekroczyć 2 stron formatu A4, czcionka 10 – 12, jednak jeżeli Twój życiorys zajmie nieco więcej miejsca - nie przejmuj się. Zawartość merytoryczna jest ważniejsza niż ilość zajmowanego miejsca. 

    Tworząc dokumenty aplikacyjne możesz skorzystać z internetoych kreatorów - na przykład:

    Korzystając z kreatorów CV masz pewność, że dokument będzie mieć estetyczny wygląd.

    Przesyłaj CV w formie dokumentu PDF. Sprawdź jego ostateczny wygląd przed wysłaniem.

    2. List motywacyjny

    Odpowiadając na ofertę pracy, obok CV przesyłamy także list motywacyjny. List motywacyjny to dokument w którym argumentujemy, dlaczego jesteśmy zainteresowani wybraną ofertą pracy. Dlatego należy go dopasować do konkretnego stanowiska i firmy.
    List motywacyjny nie może być zbyt krótki, ani zbyt długi - powinien zajmować około jednej strony A4. Musi mieć także odpowiednią formę graficzną. Pobierz informator i dowiedz się dokłądnie jak przygotować list motywacyjny.

    Przesyłając swoje dokumenty aplikacyjne, pamiętaj:

    • Używaj formalnego adresu e-mail - (imię.na...@xyz.pl), nie pseudonim czy zdrobnienie, nie korzystaj z adresów służbowych
    • Zredaguj krótką informację o tym, dlaczego piszesz (nawiąż do oferty pracy), co wysyłasz i jak można się z Tobą skontaktować – nie przepisuj listu motywacyjnego
    • Sprawdź czy załączyłeś wymagane dokumenty aplikacyjne
    • Dokumenty aplikacyjne przesyłaj w wersji nieedytowalnej (najlepiej PDF)
    • Sprawdź ostateczny wygląd dokumentów przed wysłaniem (sprawdź pisownię i gramatykę, nie zostawiaj pojedynczych głosek na końcu linii tekstu, zobacz dokument  w podglądzie wydruku)
    • Stosuj zasadę: jeden e-mail do jednego pracodawcy
    • Używaj formalnego języka i zwrotów grzecznościowych

     Dowiedz się więcej podczas szkolenia on-line!

    3. Referencje 
    Referencje uzyskuje się od ostatniego pracodawcy, najczęściej są potrzebne w ostatniej fazie procesu rekrutacji. Informacje interesujące przyszłego pracodawcę mogą być natury ogólnej lub też mieć charakter szczegółowy. O tym o co zadbać zbierając referencje dowiesz się z załączonego obok informatora.