Jesteś tutaj

Skanska in Poland

Tutaj znajdziesz naszą aktualną ofertę, informacje o firmie oraz oferty pracy.

Ta strona jest również dostępna w języku:

Zamknij
Skanska in Poland
    Go to start page

    Jak wygląda proces rekrutacji

    Każde zatrudnienie nowego pracownika do firmy wymaga przeprowadzenia rekrutacji. Jest to zwykle proces wieloetapowy, ponieważ przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu współpracy obie strony muszą mieć pewność, że spełniają swoje oczekiwania.

    Dokumenty aplikacyjne
    Życiorysu wymaga 95% firm, a listu motywacyjnego 50% . Należy pamiętać, by dokumenty zawierały klauzulę o przetwarzaniu danych osobowych – to ważne, bo bez niej pracodawca nie może wykorzystać przesłanych dokumentów. Jak odpowiednio przygotować dokumenty aplikacyjne, przeczytasz tutaj.

    Aby wziąć udział w procesie rekrutacji należy odpowiedzieć na ogłoszenie przesyłając mailowo dokumenty lub rejestrując się w bazie kandydatów i dołączając  dokumenty do założonego tam profilu.
    Jeżeli to rekruter skontaktował się z Tobą, wystarczy że prześlesz CV bezpośrednio do niego, lub wskazanej przez niego osoby.

    Proces Rekrutacji
    Zazwyczaj proces rekrutacji składa się z następujących etapów.

    1. Analiza dokumentów aplikacyjnych

    2. Krótka weryfikacja kandydatów oraz zaproszenie na rozmowę
    Najczęściej krótka rozmowa telefoniczna, weryfikująca zainteresowanie ofertą i podstawowe oczekiwania kandydata. Ustalenie terminu spotkania.

    3. Rozmowa rekrutacyjna
    Rozmowa rekrutacyjna weryfikująca dokładnie kompetencje i doświadczenie kandydata. Może odbywać się tylko ze specjalistą działu HR  lub przyszłym przełożonym albo też z obiema osobami jednocześnie. Przeczytaj więcej o tym jak się przygotować do rozmowy.
    Na tym lub po tym etapie mogą być też stosowane dodatkowe formy rekrutacji, takie jak: prośba o rozwiązanie testów, przygotowanie case study, assessmen center itp. Na zakończenie tego etapu rekruter powinien poinformować Cię, jak będzie wyglądał dalszy przebieg procesu rekrutacji.
    4. Kolejna rozmowa rekrutacyjna.

    Zdarza się, że w procesie rekrutacji jest więcej niż jedno spotkanie z przedstawicielami firmy (zwłaszcza na wyższe stanowiska lub stanowiska specjalistyczne).  Po pierwszej rozmowie możesz zostać zaproszony/a na kolejne spotkanie z przyszłym przełożonym lub jego szefem. Możesz też zostać poproszony/a o wykonanie i zaprezentowanie określonego zadania i zaprezentowanie proponowanego rozwiązania na takim spotkaniu.

    5. Informacja o wyniku rekrutacji i negocjacja oferty.
    Informacja o wyniku rekrutacji powinna zostać Ci przekazana mailowo lub telefonicznie. Jeśli bierzesz udział w kilku procesach rekrutacji, możesz poinformować o tym rekrutera.Negocjacja oferty to bardzo ważny krok procesu rekrutacyjnego i tylko dobrze przeprowadzony zapewni Ci satysfakcję z otrzymanej oferty. Jak to zrobić najlepiej dowiesz się tutaj.

    6. Ostatni kok to podpisanie umowy z nowym pracodawcą.
    O tym jakie masz możliwości prawne i na co należy zwrócić uwagę podpisując dokumenty podpowiadamy w naszej zakładce informacje prawne.