Skanska w Polsce
c

Media społecznościowe w rekrutacji

Media Społecznościowe w rekrutacji - Linkedin i Goldenline. 97 % polskich rekruterów korzysta z portali społecznościowych. Tutaj dowiesz się, w jaki sposób wykorzystać je podczas poszukiwania pracy.

Według badań LHH DBM Polska 97% rekruterów wykorzystuje media społecznościowe (czyli social media) podczas rekrutacji. Korzystają głównie z dwóch portali społecznościowych -  LinkedIn i GoldenLine. W dalszej kolejności pojawiały się platformy takie jak Facebook, Xing czy Twitter.

Gdzie założyć konto?

Dwa największe portale społecznościowe poświęcone karierze to Goldenline i Linkedin. Warto też pomyśleć o założeniu konta na portalach branżowych takich jak www. kierownikbudowy.pl lub Bank danych o inżynierach www.bdi.com.pl

Jak założyć profil?

- potrzebujesz adresu e-mail

- dokładnie wypełnij dane w profilu - dodaj zdjęcie, historię edukacji i zatrudnienia oraz posiadane certyfikaty

- buduj swoją sieć kontaktów

Szczegółową instrukcję budowania profilu krok po kroku na Goldenline znajdziesz tutaj, a na LinkedIn tutaj 

Wykorzystaj sieć kontaktów i dostęp do informacji

Media społecznościowe dają możliwość nawiązania i podtrzymania kontaktów zawodowych oraz dostęp do informacji branżowych. Są miejscem pozwalającym na tzw. networking. Networking to budowanie sieci kontaktów i relacji (głównie biznesowych), w celu udzielania wzajemnego wsparcia i budowania kariery zawodowej np. poprzez dzielenie się informacjami.

Po założeniu profilu i zaproszeniu osób do kontaktu warto dołączyć do grup dyskusyjnych na interesujące Cię tematy. Grupy dyskusyjne służą wymianie wiedzy - dzięki nim możesz być na bieżąco z nowinkami rynkowymi. Dzieląc się swoją wiedzą budujesz swój wizerunek jako specjalisty w danej dziedzinie. W ten sposób łatwiej będzie Ci nawiązać kontakt z daną osobą podczas spotkania twarzą w twarz lub zapytać o interesujące Cię tematy.