c

Kładka w Gaju nad Zakopianką

  • Kładka w Gaju
  • Kładka w Gaju
  • Kładka w Gaju
  • Kładka w Gaju
  • Kładka w Gaju
  • Kładka w Gaju
  • Kładka w Gaju
  • Kładka w Gaju
  • Kładka w Gaju
  • Kładka w Gaju
  • Kładka w Gaju
  • Kładka w Gaju
  • Kładka w Gaju
  • Kładka w Gaju
  • Kładka w Gaju
  • Kładka w Gaju

Kładka dla pieszych w Gaju nad Zakopiankę to kolejny obiekt nad ruchliwą DK nr 7. Inwestycja zwiększyła bezpieczeństwo zarówno mieszkańców Gaju, jak i kierowców.
Konstrukcja kładki to cztery stalowe pylony (po dwa z każdej strony drogi krajowej nr 7) oraz ustrój nośny. Ustrój podwieszony został na prefabrykowanych cięgnach prętowych i stanowi stalowy ruszt z belek skrzynkowych połączonych stalowymi poprzecznicami. Oprócz obiektu mostowego powstały dojścia do kładki, odwodnienie liniowe i ogrodzenie, oddzielające wizualnie dojścia do kładki od znajdującego się w pobliżu  budynku. Kładka została wyposażona w dwie windy. Obiekt został także odpowiednio oświetlony. Podświetlenie zainstalowano na każdej z want, w szybach windowych oraz w poręczach balustrad.


Montaż stalowej konstrukcji
Całość stalowego ustroju nośnego została podzielona na 2 części. Każda z nich była spawana z drobniejszych elementów na placu budowy (jedna od strony Zakopanego, druga od strony Krakowa). Przed podniesieniem gotowych elementów zamontowano „na ziemi” deskowanie pod płytę betonową i dopiero wtedy obydwie połówki zostały postawione nad Zakopianką na podpory montażowe, a następnie zespawane. Montaż odbywał się przy pomocy żurawia kołowego o udźwigu od 200 ton i w taki sposób, aby w każdym stadium zapewniona została stateczność montowanej konstrukcji. Koniec inwestycji zwieńczyły próby obciążeniowe kładki - statyczna i dynamiczna. Wszystko po to, aby być pewnym, że ugięcia nie są większe od tych, które przewidziano w projekcie, a także że kładka spełnia wszelkie kryteria komfortowego użytkowania.

Czego szukasz?

Pasujące