Skanska w Polsce
c

PwC zatrudnia w Katowicach. Ponad 300 nowych pracowników zajmie dwa dodatkowe piętra Silesia Business Park

Press release 30.09.2016 13:30 CET

W związku z dynamicznym rozwojem PwC, jedna z najbardziej znanych globalnych firm doradczych działająca w 157 krajach na świecie, rozszerza umowę najmu w katowickim Silesia Business Park o ponad 2 000 mkw. i planuje zatrudnienie ponad 300 pracowników. Pierwszy i dotąd największy rezydent kompleksu budowanego przez Skanska, tym samym dopełni do 100% powierzchnię wynajmu budynku A.

Silesia Business Park, Skanska Property Poland

SDC, czyli Service Delivery Center (Centrum Usług Wspólnych) PwC działa w Katowicach od siedmiu lat. Zajmuje się obsługą firm z globalnej sieci firmy w różnorodnych obszarach, w tym w zakresie audytu finansowego, podatków i usług działów wewnętrznych (back-office). W 2014 roku firma wprowadziła się do kompleksu Silesia Business Park, wynajmując ponad połowę pierwszego z czterech planowanych budynków. Do tej pory w biurach spółki przy ulicy Chorzowskiej pracę znalazło już ponad 1 000 osób.

- W naszym Centrum Usług Wspólnych tylko do końca tego roku zamierzamy zatrudnić dodatkowo co najmniej 200 osób, a w kolejnych etapach ponad 100. Do pracy szukamy przede wszystkim osób ze znajomością języków angielskiego i niemieckiego, otwartych na zdobywanie nowych umiejętności i pracę w międzynarodowym środowisku. Nasze biuro w Silesia Business Park jest komfortową, nowocześnie urządzoną przestrzenią, w której w zależności od stylu pracy każdy może znaleźć dla siebie odpowiednie miejsce. Jestem przekonany, że także nasi nowi pracownicy zaaklimatyzują się tutaj bardzo szybko – mówi Paweł Mleczko, dyrektor Service Delivery Center PwC w Katowicach i Opolu.

W tej chwili PwC zajmuje na ul. Chorzowskiej 9 200 mkw. i jest jednym z największych najemców biur Skanska w Polsce.

- Bardzo ważne są dla nas zwłaszcza transakcje rozszerzania najmu. To potwierdzenie, że miejsce, które dostarczyliśmy faktycznie odpowiada potrzebom naszych partnerów biznesowych - podkreśla Ewelina Kałużna, dyrektor ds. leasingu i zarządzania wartością budynków w Skanska Property Poland. - Silesia Business Park jest przykładem kompleksu budowanego zgodnie z ideą future proof offices – ponadczasowego, wspierającego organizację w jej rozwoju i będącego narzędziem rzeczywiście pomagającym w rekrutacji. Już 8 na 10 talentów pracujących w sektorze usług deklaruje, że chciałoby zobaczyć swoje przyszłe biuro przed podpisaniem umowy[1] – dodaje Ewelina Kałużna.

PwC od lat zajmuje pierwsze miejsca w rankingach najbardziej pożądanych pracodawców. Obecnie firma posiada 8 biur regionalnych, Service Delivery Center (SDC) w Katowicach oraz Centrum Kompetencyjne (Center of Excellence) w Gdańsku. Spółki PwC w Polsce zatrudniają już ponad 3 500 pracowników. Na początku września PwC Service Delivery Center wzmocniło swoją obecność w południowej Polsce, otwierając biuro w Opolu.

Obecnie Skanska pracuje nad trzecim budynkiem Silesia Business Park, który zostanie oddany do użytku do końca tego roku.

***

Silesia Business Park – kluczowe fakty i liczby:

  • Kompleks docelowo będzie składał się z czterech bliźniaczych budynków biurowych.
  • Powierzchnia najmu każdego z nich wyniesie 12 000 mkw.
  • Elewacja każdego z budynków składa się z 26 pasów: 13 czarnych, 5 złotych, 8 białych.
  • Wysokość każdego z budynków od poziomu garaży to 52 m.
  • Każdy budynek kompleksu uzyska certyfikację w systemie LEED na poziomie Gold.
  • W październiku 2015 r. budynki A i B Silesia Business Park zostały sprzedane funduszowi zarządzanemu przez szwedzkiego inwestora Niam. Transakcja czterech budynków - dwóch katowickich i dwóch krakowskich (Axis i Kapelanka 42 A) - była największą zrealizowaną na rynku biurowym w Europie Środkowo-Wschodniej w 2015 r. oraz największą w historii działalności Skanska w tym regionie.
  • Projekt architektoniczny kompleksu powstał w pracowni medusa group.
  • Generalnym wykonawcą budynku jest Skanska S.A. Za komercjalizację powierzchni odpowiada Skanska Property Poland.

 

[1] Raport JLL i Skanska (pod patronatem ABSL) “BPO i Centra Usług Wspólnych: Pracownicy sektora zabierają głos w sprawie swojego miejsca pracy”, Czerwiec 2015

Kontakty

Skontaktuj się z: Jędrzej Kruszyński, Menadżer ds. Komunikacji/Communication Manager