Z myślą o mieszkańcach Poznania i okolic Skanska zbuduje pierwszy w stolicy Wielkopolski parking Park&Ride. Parkingi tego typu mają zachęcać kierowców do pozostawiania samochodów na obrzeżach miasta i przesiadania się na komunikację miejską. Plac budowy zlokalizowany u zbiegu ulic Szymanowskiego i Smoleńskiej już został przejęty. Parking będzie gotowy pod koniec 2017 r.
![wizualizacja wizualizacja](/4a54ac/globalassets/externalcontent2/news/ruszylimy-z-budow-pierwszego-parkingu-parkride-w-poznaniu/d55ed3ba-a9e4-4555-873d-0e6a74864195.1.jpg?height=400&width=825&mode=crop&scale=both)
– Zgodnie z planem w ramach inwestycji powstanie 130 miejsc postojowych dla samochodów osobowych, w tym 6 miejsc dla samochodów osób niepełnosprawnych – mówi Maciej Karlic, kierownik budowy, Skanska. – Ponadto pojawią się też zadaszone miejsca do parkowania rowerów wraz z zestawem naprawczym oraz miejsce pod ewentualny przyszły montaż stacji rowerów miejskich. Będą też chodniki, schody i pochylnie. Budujemy z korzyścią dla mieszkańców Poznania i okolic. Parking Park&Ride zmniejszy korki w centrum miasta, a tym samym obniży poziom zanieczyszczenia powietrza oraz hałas – dodaje Maciej Karlic. Inwestycja jest realizowana w formule D&B.
Na parkingu pojawi się nawierzchnia z kostki betonowej. Parking będzie też posiadał kanalizację deszczową, oświetlenie i monitoring, a jego obsługa będzie w pełni zautomatyzowana i nadzorowana przez Centrum Zdalnego Zarządzania Parkingami. Dodatkowo, na terenie miasta pojawią się tablice zawierające informację o lokalizacji parkingu oraz liczbie wolnych miejsc.
– Inwestycja stanowi uzupełnienie węzła komunikacyjnego „Os. Sobieskiego”, w ramach którego funkcjonuje pętla poznańskiego szybkiego tramwaju PST i autobusów miejskich – mówi Krzysztof Kaczanowski, Poznańskie Inwestycje Miejskie. – Parking Park&Ride przy ul. Szymanowskiego zaprojektowany został z myślą o kierowcach podróżujących na co dzień samochodami osobowymi oraz rowerami, którzy po zostawieniu pojazdu na parkingu, zamierzają korzystać z komunikacji miejskiej. System parkingowy będzie w całości kompatybilny z poznańską elektroniczną kartą aglomeracyjną (PEKA) – dodaje Krzysztof Kaczanowski.
Jest to kolejna, multikompetencyjna inwestycja realizowana przez Skanska dla miasta Poznania. Inne to m.in. remont ul. Dąbrowskiego czy przystanki wiedeńskie przy ul. Strzeleckiej.