c

Skanska zakończyła budowę II etapu Trasy Mostu Północnego

Press release 26.03.2012 13:00 CET

W miniony weekend odbyły się uroczystości związane w otwarciem jednej z ważniejszych stołecznych inwestycji, Trasy Mostu Północnego. Skanska była wykonawcą kilometrowego odcinka tej Trasy.

Trasa Mostu Polnocnego

Uroczyste otwarcie

Imprezę z okazji otwarcia trasy zatytułowano "PoRa otworzyć!" - na cześć odkrytych przez patronkę mostu, Marię Skłodowską-Curie, pierwiastków: polonu (Po) i radu (Ra).

Podczas uroczystości związanych z otwarciem mieszkańcy stolicy mogli wziąć udział w zabawach tanecznych tzw. flash mobach, ułożyć Tablicę Mendelejewa oraz obejrzeć pokaz świetlno-pirotechniczny. Ciekawostką był fakt, iż atrakcje zaplanowano tak, aby ich uczestnicy na koniec zabawy spotkali się ze sobą na środku mostu, co symbolizuje połączenie dwóch przeciwległych brzegów Wisły. Trasa była otwarta dla spacerowiczów i rowerzystów od godz. 10. Do wieczora - według szacunków ratusza - przewinęło się przez niego ok. 70 tys. osób. Pierwsze samochody pojechały nową przeprawą w niedzielę po godz. 12.00.

Zakres prac

Kontrakt o wartości o wartości 52 mln zł brutto realizowaliśmy na zlecenie Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie. W ramach tej inwestycji wykonaliśmy kilometrowy odcinek Trasy Mostu Północnego – od węzła z ulicą Pułkową do węzła przesiadkowego „Młociny”.

- Projekt obejmował budowę dwóch czteropasmowych jezdni głównych trasy i czterech jednoprzęsłowych wiaduktów nad ulicą Encyklopedyczną - mówi Tomasz Ostalczyk, Kierownik Budowy, Skanska. - Wybudowaliśmy także 400-metrowy odcinek ulicy Encyklopedycznej z nowym wjazdem do zajezdni tramwajowej, skrzyżowaniem z ulicą Zgrupowania AK Kampinos oraz przejściem pod jezdniami trasy głównej.

Zakres naszych prac obejmował też budowę dwupasmowej ulicy Nocznickiego o długości 175 m, przebudowę trasy tramwajowej, budowę chodników, pochylni, schodów, przystanków autobusowych i tramwajowych, a także ciągów pieszo-rowerowych i ścieżek rowerowych o łącznej długości 2 km. Skanska wykonała również nową  sieć trakcyjną tramwajową i energetyczną oraz przebudowała gazociąg, kanalizację deszczową i sanitarną.

Budowa Trasy Mostu Północnego jest bardzo ważną inwestycją dla usprawnienia ruchu w Warszawie. Dzięki niej kierowcy będą mogli z prawego brzegu Wisły przejechać prosto do węzła Młociny. Osoby korzystające z komunikacji miejskiej będą mogły szybko i komfortowo dostać się do stacji metra na Młocinach. Trasa Mostu Północnego ma docelowo połączyć Trasę NS ze Wschodnią Obwodnicą Warszawy.

Nasze doświadczenie

To już kolejna inwestycja drogowa zrealizowana przez Skanska na terenie województwa mazowieckiego. W ubiegłym roku zakończyliśmy budowę obwodnicy Serocka, a obecnie remontujemy drogę wojewódzką nr 637. Na terenie Mazowsza budujemy także obiekty kubaturowe m.in.: biurowce Green Corner i Atrium, a także Centrum Edukacji i Badań Interdyscyplinarnych UKSW w Warszawie.