Skanska w Polsce
c

Wrocławskie ulice Zwycięska i Kutrzeby zostaną przebudowane

Press release 16.07.2012 16:05 CET

Już za 17 miesięcy mieszkańcy Wrocławia przejadą wyremontowaną ulicą Zwycięską, Kutrzeby i aleją Karkonoską. Umowę na realizację prac podpisała spółka Wrocławskie Inwestycje oraz firma Skanska. Remont znacznie poprawi bezpieczeństwo ruchu na przebudowanych ulicach. Wartość inwestycji to niemal 25 mln zł brutto.

wizualizacja

Zakres prac

Inwestycja, obejmująca przebudowę ulicy Zwycięskiej i ul. Kutrzeby będących połączeniem dróg krajowych nr 5 i nr 8 z gminą Kobierzyce, została podzielona na trzy zadania. 

Zadanie pierwsze obejmuje przebudowę ul. Zwycięskiej od. ul. Agrestowej
do Karkonoskiej. Odcinek o długości 1,4 km zostanie poszerzony i zyska nową nawierzchnię, 8 zatok autobusowych, drogę rowerową, chodniki, sygnalizację świetlną i wysepki dla pieszych. Przebudowana zostanie także sieć wodociągowa wraz z przyłączami, sieć teletechniczna, kanalizacja sanitarna i oświetlenie drogowe. Pojawią się też wydzielone lewoskręty, a na skrzyżowaniu ulic: Ołtaszyńskiej i Zwycięskiej powstanie rondo. Korki zostaną rozładowane, a dojazd do osiedli usprawniony.

Problem korków pojawia się również na skrzyżowaniu ul. Zwycięskiej z al. Karkonoską. To „wąskie gardło” w okolicach bramy prowadzącej na Wrocławski Tor Wyścigów Konnych na Partynicach zostanie zlikwidowane za sprawą przebudowy skrzyżowania – będzie to drugie zadanie wchodzące w skład umowy, którą zrealizuje Skanska. W ramach tego zadania firma poszerzy m.in. al. Karkonoską o dodatkowy pas ruchu, przedłuży pas włączania z ul. Zwycięskiej w al. Karkonoską i przebuduje przejazd kolejowy obsługujący linię kolejową nr 285.

Remont czeka także ul. Kutrzeby. Wzdłuż drogi powstaną zatoczki autobusowe, ścieżki rowerowe i chodniki. Przebudowana zostanie sieć wodociągowa, teletechniczna i kanalizacja sanitarna. Ponadto, na kolizyjnym skrzyżowaniu ulic Strachowskiego z Parafialną zostanie zamontowana sygnalizacja świetlna.

Przed nami realizacja dużego zakresu prac. Wbudujemy 6,2 km krawężników i ponad 10 tys. m kw. kostki betonowej. Przebudujemy 0,6 km kanalizacji sanitarnej, 0,8 km kanalizacji deszczowej. Zamontujemy niemal 4,6 tys. kabli oświetleniowych oraz 141 lamp.

Poprawa bezpieczeństwa

Realizacja tej długo wyczekiwanej przez mieszkańców inwestycji rozpocznie się w sierpniu. Realizacja robót będzie przebiegać na podstawie organizacji ruchu zastępczego (zwężenia i ruch wahadłowy). Przed nami wiele wyzwań. Prace będziemy prowadzić przy dużym natężeniu ruchu samochodowego. Realizacja robót „pod ruchem” będzie wymagała precyzji w planowaniu poszczególnych etapów prac, a przede wszystkim szczególnej dbałości o bezpieczeństwo, zarówno pracowników, jak i wszystkich pozostałych uczestników ruchu.

- Jestem przekonany, że inwestycja, którą właśnie rozpoczynamy, znacząco poprawi bezpieczeństwo pieszych i kierowców poruszających się obecnie w okolicach ul. Zwycięskiej, Kutrzeby czy al. Karkonoskiej. Będzie bezpieczniej dzięki takim elementom jak np. poprawa stanu nawierzchni, wybudowanie ronda, poszerzenie fragmentów ulic, zamontowanie instalacji świetlnej, powstanie wysepek dla pieszych i ścieżek dla rowerzystów – mówi Dariusz Kotarski, Dyrektor Zespołu Projektów, Skanska.

Skanska w regionie 

Skanska od wielu lat buduje we Wrocławiu drogi, mosty i obiekty budownictwa ogólnego. Nasze dotychczasowe realizacje z zakresu budownictwa drogowo-mostowego to m.in. budowa mostu Milenijnego, Północna Obwodnica Śródmiejska Wrocławia, rozbudowa ul. Lotniczej, przebudowa placu Powstańców Wielkopolskich, placu Jana Pawła II, mostu Szczytnickiego i drogi krajowej nr 5 z Trzebnicy do Wrocławia.

Nasze zakończone realizacje to także przebudowa ul. Strzegomskiej z mostem nad rzeką Ślężą, remont torowiska tramwajowego na ul. Legnickiej i Hubskiej w ramach przygotowania go pod trasę Tramwaju Plus oraz remont Estakady Wschodniej na pl. Społecznym – kluczowym węźle komunikacyjnym we Wrocławiu. Zbudowaliśmy także Łącznik Żmigrodzki, który połączy Obwodnicę Śródmiejską Wrocławia z Autostradową Obwodnicą Wrocławia. Ostatnio zakończyliśmy przebudowę torowiska w  ul. Pułaskiego połączoną z remontem jezdni i chodników. Na wrocławskim lotnisku Skanska wykonała płytę postojową przed nowym terminalem wraz z niezbędną infrastrukturą, oświetleniem i oznakowaniem.

Największym realizowanym obecnie przez Skanska projektem jest budowa drogi szybkiego ruchu S8 z Oleśnicy do Sycowa, na trasie Wrocław – Warszawa. Aktualnie trwają intensywne prace budowlane na 25-kilometrowym odcinku tej trasy. Realizujemy również wschodnią obwodnicę Wrocławia z mostem w Łanach nad rzeką Odrą - pierwszy odcinek Łącznika Aglomeracyjnego A4-S8, czyli jezdnię wschodnią drogi wojewódzkiej Bielany-Łany-Długołęka. Długość całej trasy wyniesie 5,59 km. Ma ona w przyszłości połączyć autostradę A4 z drogą na Warszawę S8.

Skanska jest również wykonawcą wielu obiektów użyteczności publicznej. Obecnie budujemy m.in. biurowiec Green Towers, Green Day i Sąd Okręgowy we Wrocławiu oraz basen w Jeleniej Górze. Zakończyliśmy realizację Centrum Handlowego Turawa Park w Opolu, budynku Biblioteki Uniwersytetu Wrocławskiego, obiektu sportowo-rehabilitacyjnego w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym Dzieci Niewidomych we Wrocławiu oraz kompleksu biurowego Grunwaldzki Center, w którym mają siedzibę wrocławskie oddziały Skanska.

 

Pobierz