c

Koniec utrudnień na drodze wojewódzkiej nr 855

Press release 17.10.2014 07:59 CET

16 października br. uroczyście zakończono rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 855 Olbięcin – Stalowa Wola. Prawie 19 km odcinek pomiędzy Stalową Wolą i Zdziechowicami zmodernizowała Skanska. Inwestorem jest Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie. Wartość przedsięwzięcia to blisko 71 mln złotych.

DW 855

Nowa DW 855
Roboty prowadzone były na odcinku od granicy województwa do Stalowej Woli. Efektem blisko półtorarocznych prac jest m.in. nowa nawierzchnia i wzmocniona konstrukcja drogi. Przebudowane zostały skrzyżowania z drogami powiatowymi i gminnymi. Skanska wybudowała nowe i wyremontowała istniejące ciągi pieszo-rowerowe i chodniki z kostki brukowej, wydzielając ruch rowerowy i pieszy poza jezdnię. Powstało kilka nowych zatok autobusowych, a  stare zostały przebudowane. W ramach inwestycji poprawiono również odwodnienie drogi. Skanska wykonała ponad 21 km kanalizacji deszczowej, a na odcinkach, gdzie nie było kanalizacji, rowy przydrożne umocnione betonowymi elementami. Integralną część przedsięwzięcia stanowiła przebudowa sieci teletechnicznych, sanitarnych, wodociągowych i energetycznych. Wykonano także nowe oznakowanie pionowe i poziome.

- Droga wojewódzka nr 855 pełni funkcję tranzytową, łącząc drogę krajową nr 74 na terenie województwa lubelskiego z drogą krajową nr 77 w Stalowej Woli. Zwiększenie dostępności komunikacyjnej pozytywnie wpłynie na wzrost atrakcyjności inwestycyjnej regionu poprzez poprawę dostępu do specjalnej strefy ekonomicznej w Stalowej Woli – zaznaczył Marszałek Władysław Ortyl.

Na lewo most, na prawo most
W ramach inwestycji rozebranych zostało 6 starych mostów z uwagi na ich niewystarczającą nośność, nienormatywną szerokość chodników oraz zbyt małe światło. - W miejscu starych obiektów powstały nowe o najwyższej klasie nośności „A”, co oznacza, że z mostów mogą korzystać pojazdy o masie całkowitej do 50 ton. Wszystkie obiekty zostały także wyposażone w chodniki dla pieszych – informuje Kamil Simka, dyrektor Oddziału Budownictwa Inżynieryjnego Skanska w Rzeszowie.

Inwestycja objęła trzy mosty w Lipie przez rzekę Złodziejka, jeden w Zdziechowicach przez Karasiówkę, jeden w Zaklikowie przez rzekę Sanna, a także most w Rzeczycy Długiej przez rzekę Łukawicę. Najdłuższy 36-metrowy most powstał w Zaklikowie. Długość pozostałych obiektów wynosi od 19 do 29 m. Łącznie to blisko 148 m.

Co dla uczestników ruchu?
W wyniku modernizacji drogi wojewódzkiej udrożniony został główny ciąg komunikacji dla ruchu samochodowego. Modernizacja istniejących i budowa nowych chodników, ciągów pieszo-rowerowych, mostów oraz zatok autobusowych zapewni komfort użytkowania drogi i bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom ruchu. Wpłynie również na zmniejszenie hałasu
w bezpośrednim otoczeniu drogi oraz emisję toksycznych składników spalin do atmosfery.

Drugi etap prac zakończył w pełni modernizację drogi wojewódzkiej Olbięcin – Stalowa Wola na odcinku od granicy województwa do Stalowej Woli. Od czerwca 2011 r. do grudnia 2012 r. w ramach pierwszego etapu projektu przebudowano blisko 9 km drogi za ponad 12 mln złotych.

Pobierz