Skanska w Polsce
c

Stalowa Wola-Olbięcin: rozbudowa drogi mocno zaawansowana

Press release 10.12.2013 13:36 CET

Na trwającej od stycznia rozbudowie drogi wojewódzkiej nr 855 Stalowa Wola-Zaklików-Olbięcin widać już znaczące postępy. Gotowe są mosty, część chodników i ścieżek rowerowych, a prace nawierzchniowe są mocno zaawansowane. Wykonuje je Skanska na zlecenie Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.

DW855

Inwestycja na drodze wojewódzkiej 855 jest warta 57,5 mln zł netto (70,7 mln zł brutto). Prace budowalne polegające na modernizacji 19 km trasy między Stalową Wolą a granicą województw podkarpackiego i lubelskiego w Zdziechowicach potrwają jeszcze do połowy października 2014 roku.

Część inwestycji już gotowa

Na modernizowanych przez Skanska odcinkach drogi wojewódzkiej postęp prac widać gołym okiem. – Na trzech przebudowywanych fragmentach drogi w Zdziechowicach, Zaklikowie i Lipie gotowe są już nowe odcinki i ścieżki rowerowe – mówi Przemysław Myszka, Kierownik budowy, Skanska. – Wykonana jest też nowa nawierzchnia drogi do warstwy wiążącej.

Inwestycja na drodze między Stalową Wolą a granicą województwa zakładała budowę sześciu nowych mostów, z czego gotowe są już cztery obiekty. – Trwają na nich obecnie procedury odbiorowe, kierowcy poruszają się jeszcze mostami objazdowymi, ale wkrótce przejadą już po nowych obiektach – tłumaczy Przemysław Myszka.

Zaawansowane są też prace przy budowie kanalizacji oraz w samej Stalowej Woli, gdzie m.in. została już ułożona warstwa wiążąca nawierzchni na ul. Brandwickiej i gotowe są ciągi pieszo-rowerowe.

Plan na 2014 roku

Rozbudowa drogi wojewódzkiej Stalowa Wola-Zaklików-Olbięcin zakończy się w połowie października przyszłego roku. – W maju rozpoczniemy prace nawierzchniowe, polegające na ułożeniu ostatniej, ścieralnej warstwy asfaltu – mówi Przemysław Myszka.

W ramach inwestycji Skanska przebuduje w sumie cztery fragmentach trasy pomiędzy ulicą Podskarpową w Stalowej Woli (DK77) i granicą województwa w Zdziechowicach, czyli 19 km. Droga będzie poszerzona, a jej konstrukcja wzmocniona. Po rozbudowie jezdnia będzie miała szerokość od 6,5 do 6,75 m. Prace obejmą także wymianę zniszczonej nawierzchni.

W ramach inwestycji wyremontowane zostaną istniejące i wybudowane nowe chodniki z kostki brukowej. Skanska dobuduje trzy nowe zatoki autobusowe, wykona nowe oznakowanie poziome i pionowe jezdni oraz prawie 21 km kanalizacji deszczowej.

Sześć nowych mostów

Ze względu na niewystarczającą nośność, nienormatywną szerokość chodników oraz zbyt małe światło mostów, sześć obiektów mostowych na drodze wojewódzkiej zostało wyburzonych. W ich miejsce powstają nowe obiekty o najwyższej klasie nośności „A”, co oznacza, że z mostów będą mogły korzystać pojazdy o masie nawet 50 ton. Wszystkie obiekty wyposażone zostaną w chodniki dla pieszych.

Chodzi o trzy mosty przez rzekę Złodziejka w Lipie, most w Zdziechowicach przez rzekę Karasiówka, most w Zaklikowie przez rzekę Sanna, a także obiekt w Rzeczycy Długiej.

Najdłuższy 36-metrowy most Skanska wybuduje w Zaklikowie. Długość pozostałych obiektów wyniesie od 19 do 29 m. Łączna długość nowych obiektów wyniesie 148 m.

Pobierz