c

Zakończyła się rozbudowa alei Rejtana w Rzeszowie

Press release 19.12.2013 11:00 CET

Zakończyła się trwająca 15 miesięcy rozbudowa alei Rejtana. Inwestycję na zlecenie Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie zrealizowała Skanska. Dzięki wykonanym pracom ruch na jednej z najważniejszych ulic stolicy Podkarpacia będzie płynniejszy i bardziej bezpieczny.

Rejtana

Rozbudowa alei Rejtana kosztowała 21,8 mln zł netto (26,8 mln zł brutto). Prace na alei Rejtana zakończyły się w tym miesiącu, inwestycja jest już też po odbiorze końcowym.

Rozbudowa prawie 3 kilometrów

Skanska przeprowadziła rozbudowę alei Rejtana na długości 2,3 km między al. Powstańców Warszawy a ul. Lwowską.

– Inwestycja była konieczna ze względu na zły stan nawierzchni oraz bardzo duże obciążenie ruchem, zarówno indywidualnym, jak i komunikacji zbiorowej – mówi Bogusław Cienki, Menadżer Projektu, Skanska. – Dzięki rozbudowie na alei Rejtana nastąpi zwiększenie przepustowości drogi i upłynnienie jazdy.

Na całej długości rozbudowanego odcinka aleja Rejtana zyskała nową nawierzchnię, chodniki i ścieżki rowerowe. - Wymieniliśmy też oświetlenie uliczne, a sygnalizacja została przystosowana do komputerowego systemu sterowania ruchem, co poprawi płynność jazdy – tłumaczy Bogusław Cienki.
Wraz z rozbudową alei Rejtana, będącej jedną z najważniejszych ulic w Rzeszowie, Skanska wykonała również przebudowę skrzyżowań, w tym skrzyżowania z ul. Kopisto i al. Niepodległości.

Dodatkowa infrastruktura

Na skrzyżowaniach powstały dodatkowe prawo- i lewoskręty oraz śluzy dla pojazdów komunikacji miejskiej, dzięki którym autobusy będą mogły ominąć korki.

W ramach inwestycji Skanska zrealizowała też przebudowę istniejących zjazdów, zatok autobusowych, miejsc postojowych, odwodnienia, infrastruktury technicznej, oraz wykonała nowe oznakowania poziome i pionowe.

Ścieżka rowerowa, niższe krawężniki

Rozbudowana aleja Rejtana będzie przenosić ruch o obciążeniu 100 kN/oś i spełniać wymagania drogi klasy „G” (głównej). - Po rozbudowie zmieniła się geometria ulicy, jezdnia jest teraz szersza, a po jej zachodniej stronie powstała dwukierunkowa ścieżka rowerowa o szerokości 2,5 m – dodaje Bogusław Cienki. Skanska wymieniła też konstrukcję jezdni na zatokach autobusowych oraz obniżyła krawężniki na szerokości przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów.

Pobierz