Skanska w Polsce
c

Wmurowano kamień węgielny na budowie Nowej Kreślarni

Press release 01.07.2014 12:00 CET

30 czerwca 2014 roku odbyła się uroczystość wmurowania aktu erekcyjnego pod budowę skrzydła gmachu Nowej Kreślarni Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej. Wykonawcą inwestycji jest Skanska. Inwestycja o wartości prawie 12 mln zł netto ma powstać do lipca 2015 r.

Wmurowanie kamienia węgielnego na budowie Nowej Kreślarni

Rozbudowa Gmachu Nowej Kreślarni Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej to projekt, który znacząco wpłynie na poziom kształcenia studentów. Przedsięwzięcie jest współfinansowane przez Unię Europejską, ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Pod dokumentem aktu erekcyjnego podpisali się: Rektor Politechniki Warszawskiej prof. dr hab. inż. Jan Szmidt, Dziekan Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej prof. dr hab. inż. Wojciech Wawrzyński, p.o. Kanclerza Politechniki Warszawskiej dr inż. Krzysztof Dziedzic, Dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju prof. dr hab. inż. Krzysztof Jan Kurzydłowski, Dyrektor Ośrodka Przetwarzania Informacji - Państwowego Instytutu Badawczego dr Olaf Gajl, przedstawiciel firmy projektanckiej GPVT Pracownia Architektoniczna s.c. mgr inż. arch. Grzegorz Pacer, Menadżer projektu Skanska S.A. Maciej Kiser.

Zwiększenie powierzchni dydaktycznej oraz wdrożenie kolejnych nowatorskich rozwiązań sprawi, że od połowy 2015 r. dwa tysiące studentów Wydziału będzie mogło się kształcić zgodnie z najwyższymi standardami edukacyjnymi w Europie - komentuje prof. dr hab. inż. Wojciech Wawrzyński, Dziekan Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej.

Dobudowane skrzydło budynku Wydziału Transportu zostanie wyposażone w kompleksowe rozwiązania w zakresie technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Specjalistyczne laboratoria zostaną wyposażone w systemy telekomunikacyjne dla potrzeb transportowych. Dzięki realizacji projektu studenci będą mogli korzystać z unikatowego zestawu stanowisk wyposażonych w jeden z najnowocześniejszych komputerowych systemów sterowania ruchem na stacji kolejowej – stosowany także do sterowania ruchem pociągów Metra Warszawskiego. Do pracy dydaktycznej zostanie również wykorzystany system urządzeń stacyjnych i liniowych oraz zdalnego sterowania i kierowania ruchem.

Prace budowlane rozpoczęły się w lutym br. Do tej wykonaliśmy roboty ziemne - podbicie fundamentów części zabytkowego budynku Wydziału Transportu, wykop, prace fundamentowe i żelbetowe do poziomu 0, izolację fundamentów oraz obsypanie budynku – mówi Marcin Bargłowski, Kierownik Budowy, Skanska. - Pozostało zakończenie stanu surowego, wykonanie elewacji z kamienia naturalnego, remont klatki schodowej oraz prace wykończeniowe.

Gmach Nowej Kreślarni WT PW usytuowany jest przy zbiegu ulic Noakowskiego i Koszykowej. Zastosowane rozwiązania architektoniczne zwiększą funkcjonalność obiektu, a także ułatwią dostępu do edukacji osobom niepełnosprawnym. Projekt tworzy harmonijną całość z innymi budynkami na tym terenie.

Obsługa administracyjna i finansowa projektu jest realizowana przez Biuro Rozwoju i Projektów Strategicznych Politechniki Warszawskiej.

Kontakty

Skontaktuj się z: Anna Strożek, Koordynator ds. Komunikacji