c

Dopiero 13 stycznia zmieniamy organizację ruchu na obwodnicy Torunia

Press release 17.12.2009 00:00 CET

Aby ułatwić kierowcom poruszanie się po drogach w okresie świątecznym, zapowiadane na grudzień zamknięcie fragmentu obwodnicy Torunia przesuwamy na 13 stycznia. Już dziś Skanska-NDI otwiera przebudowane skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 552 i drogi krajowej nr 10.

W dniu dzisiejszym dobiegną końca utrudnienia na trasie Warszawa-Gdańsk. Udostępnimy kierowcom zamknięty na czas przebudowy skrzyżowania odcinek drogi wojewódzkiej nr 552 między Lubiczem a obwodnicą Torunia. Będzie można swobodnie przejechać od DK 10 do Grębocina. Aby ulatwić kierowcom jazdę w okresie świątecznym, zapowiadane na grudzień wyłączenie z ruchu 1,5-kilometrowego odcinka obwodnicy Torunia przesuwamy na 13 stycznia.

- Zdajemy sobie sprawę, że zamknięcie części obwodnicy Torunia pociągnie za sobą utrudnienia w ruchu tranzytowym i lokalnym – mówi Marian Korolko, Menedżer Zespołu Obwodnicy Torunia i Węzła Lubicz. - Ze względu na okres bożonarodzeniowy i związany z tym zwiększony ruch na drogach postanowiliśmy ułatwić choć trochę życie kierowcom i zamknąć obwodnicę dopiero w styczniu. W okresie pomiędzy Świętami a Nowym Rokiem nie planujemy prowadzić żadnych robót.

Zmiany w organizacji ruchu Zmiany, które wprowadzimy od 13 stycznia będą polegały na zamknięciu niemal 1,5–kilometrowego fragmentu obwodnicy Torunia od DK 10 do drogi wojewódzkiej nr 552 oraz łącznic węzła spajającego obwodnicę z DK 80. W związku z tym wprowadzimy objazd na trasie Łódź-Gdańsk. Ruch poprowadzony zostanie przez przebudowane skrzyżowanie DK 10 z drogą wojewódzką nr 552.

- Zmiany, które wprowadzimy będą możliwe dzięki zakończeniu przebudowy skrzyżowania drogi krajowej nr 10 z drogą wojewódzką nr 552 – mówi Michał Fendrych, Kierownik Robót odpowiedzialny za organizację ruchu. - Prace przebiegły zgodnie z planem i drogę, na odcinku od skrzyżowania z DK 10 do skrzyżowania z obwodnicą Torunia (droga ekspresowa S 10), otwieramy w ustalonym terminie. W związku z zaplanowaną zmianą organizacji ruchu pojawią się utrudnienia na trasie Gdańsk-Łódź i na wyjeździe z Torunia w kierunku Łodzi. - Wyjazd z Torunia z DK 80 na obwodnicę nie będzie w ogóle możliwy - mówi Michał Fendrych. - Dla chcących jechać ze wschodniej części Torunia w kierunku Łodzi, będzie poprowadzony objazd przez Grębocin. Zmiany będą obowiązywać do momentu oddania do ruchu autostrady A1.

Co jeszcze przed nami Kolejny etap zmian to przełom lipca i sierpnia 2010 roku, kiedy to ruch na niemal całej obwodnicy zostanie przełożony z czynnej lewej jezdni na budowaną obecnie prawą nitkę. Ruch prawą jezdnią będzie się odbywał do momentu oddania A1 do ruchu. - Wszystkie wprowadzane przez nas zmiany są związane z budową autostrady A1, której cz��ścią będzie w przyszłości obwodnica Torunia – mówi Marian Korolko. - Dołożymy wszelkich starań, aby zapewnić kierowcom bezpieczne pokonanie trasy, przy której trwają prace budowlane. Ze względów bezpieczeństwa na obwodnicy wprowadziliśmy ograniczenie prędkości do 80 km/h. Zostały również wyodrębnione dwa punkty wyjazdów z budowy i w tych miejscach ograniczyliśmy prędkość do 60 km/h.

Trwają prace na A1 W tym roku rozpoczęliśmy budowę II etapu autostrady A1 Nowe Marzy-Czerniewice. Szczyt prac przypadnie na 2010 i 2011 rok. Zakładamy, że na projekcie będzie wówczas pracowało ok. 4500 osób. Zamierzamy wykonać łącznie ok. 10 mln m sześc. prac ziemnych oraz wyprodukować i położyć 1,3 mln ton mas bitumicznych. Budowa odcinka Nowe Marzy-Czerniewice to bezpośrednia kontynuacja, realizowanej również przez Skanska - NDI, inwestycji z Rusocina do Nowych Marzów. W grudniu 2007 r., z niemal rocznym wyprzedzeniem przekazaliśmy klientowi północne 25 km A1. W październiku 2008 r., tym razem prawie 3 miesiące przed kontraktowym terminem, zakończyliśmy budowę 65 km pomiędzy Swarożynem a Nowymi Marzami.

Udział Skanska w tym kontrakcie wynosi 80%. Klientem Skanska-NDI jest Gdańsk Transport Company - firma, która od 1997 r. posiada koncesję na budowę i eksploatację 152 km A1 z Rusocina do Czerniewic. Udziałowcami GTC są: Skanska Infrastructure Development – 30%, John Laing Infrastructure Ltd. – 29,69%, NDI Autostrada Sp. z o.o. – 25,31% oraz Intertoll Infrastructure Developments BV – 15%.