Montaż trzeciego przęsła został przeprowadzony podobnie jak w przypadku dwóch poprzednich części mostu. – W pierwszej kolejności przęsło zostało przetransportowane, zwodowane, a następnie przy użyciu pontonów oraz pchaczy przemieszczone na miejsce docelowe. Następnie konstrukcja została opuszczona na podporę nurtową i brzegową – komentuje Łukasz Nowak, Kierownik Budowy, Skanska. Łącznie wszystkie przęsła Mostu Brdowskiego mierzą 197 m. Warto przypomnieć, że montaż dwóch poprzednich przęseł odbył się odpowiednio 6 i 18 lutego br.
- Mamy za sobą najbardziej widowiskowy etap budowy, jakim było posadowienie przęseł na podporach. Przed nami kolejne etapy m.in. wykonanie płyty pomostu, prace związane z położeniem nawierzchni na drogach dojazdowych do mostu oraz malowanie konstrukcji stalowej – mówi Maciej Nowotny Prezes Zarządu spółki Mars Most Brdowski.
Przeprawa pozwoli skomunikować wyspę Ostrów Brdowski z lądową częścią Szczecina, a tym samym przyczyni się do podniesienia wartości inwestycyjnej położonych tam terenów i ułatwi dostęp do pracy pracownikom stoczni MSR Gryfia i powstającej fabryki Bilfinger Mars Offshore. Inwestycja zostanie zakończona jeszcze w tym roku. Projekt budowy Mostu jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 (RPO WZ). Program operacyjny ma na celu ciągły rozwój województwa m.in. poprzez budowę infrastruktury drogowej, transportowej i energetycznej, a także poprawę warunków życia mieszkańców województwa poprzez inwestowanie w ochronę środowiska naturalnego oraz w infrastrukturę społeczną, zarówno edukacyjną, sportową jak i ochrony zdrowia.