Zakres naszych prac obejmował przebudowę DK8 na odcinku ok. 1000 m oraz stabilizację osuwiska na długości ok. 300 m. w miejscowości Bardo.
Wykonaliśmy kompleksową konstrukcję geotechniczną, w skład której wchodziły elementy stabilizujące osuwisko wgłębnie i przypowierzchniowo, które umożliwiają bezpieczną eksploatacje drogi DK8, ul. Głównej oraz sąsiedniego szlaku kolejowego.
Biorąc pod uwagę zasięg i przebieg strefy poślizgu oraz warunki terenowe, zabezpieczenie osuwiska wykonaliśmy przy pomocy barier mikropalowych i konstrukcji gwoździowanej. Zrealizowaliśmy również zastosowanie odwodnienia wgłębnego osuwiska w postaci drenów wgłębnych.
Na całym odcinku wykonaliśmy jezdnię o szerokości 7 m (2x3,5m) oraz pobocza gruntowe. Przebudowaliśmy skrzyżowanie DK 8 z drogą gminą oraz zjazdy z drogi. Powstały dwie zatoki autobusowe wraz z peronami i chodnikami, jedna zatoka postojowa oraz zatoka do kontroli pojazdów.
Ponadto inwestycja objęła budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, przebudowę obiektów inżynierskich, rozwiązanie odwodnienia, budowę oświetlenia drogowego w technologii LED, przebudowę lub zabezpieczenie wszystkich kolizji z urządzeniami obcymi, budowę kanału technologicznego oraz wycinkę drzew kolidujących z planowaną inwestycją.