c

Turbinowe rondo zamiast niebezpiecznego skrzyżowania

Press release 29.04.2016 14:17 CET

Rozpoczyna się przebudowa skrzyżowania ulic Solidarności, Ofiar Katynia i Mickiewicza w Stalowej Woli. Powstanie tu dwupasmowe rondo turbinowe umożliwiające bezkolizyjne poruszanie się samochodów. Będzie bardziej komfortowo, ale przede wszystkim – bezpieczniej. Inwestycję o wartości blisko 3,8 mln zł wykona Skanska na zlecenie Urzędu Miasta Stalowa Wola. Prace zakończą się późną jesienią.

fot. Skanska

Nowe rondo już w listopadzie
W listopadzie br. mieszkańcy Stalowej Woli będą mogli bezkolizyjnie pokonać skrzyżowanie ulic: Ofiar Katynia, Mickiewicza i Solidarności. To ważny węzeł w układzie komunikacyjnym miasta, który ułatwia dojazd m.in. do centrum miasta, osiedla Hutnik, terenów Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, oraz drogi krajowej nr 77. Powstanie tu bezpieczne zarówno dla pieszych, jak i kierowców rondo turbinowe, które rozładuje tworzące się w godzinach szczytu korki, a to usprawni zarówno podróż do pracy, jak i popołudniowe powroty do domu. Przebudowany zostanie również odcinek ul. Solidarności. Pojawią się zjazdy do działek dla obecnych i przyszłych inwestorów. Prace obejmą także m.in. budowę kanalizacji deszczowej, sanitarnej, oświetlenia ulicznego oraz niezbędne roboty związane z przebudową infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją.

Turbinowe, czyli jakie?
Rondo turbinowe to innowacyjne rozwiązanie umożliwiające bezkolizyjne prowadzenie ruchu w obrębie skrzyżowania, gwarantujące jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa. - Jest zaprojektowane w taki sposób, aby potoki ruchu pasa zewnętrznego i wewnętrznego nie przecinały się. Rozwiązanie to pozwala pojazdom w naturalny sposób kierować się na odpowiednie wyloty ronda, co zmniejsza ryzyko kolizji. Takie rondo wybudowaliśmy już na skrzyżowaniu ulic Kwiatkowskiego i Bojanowskiej i było to pierwsze rondo turbinowe nie tylko w Stalowej Woli ale i na Podkarpaciu. W zeszłym roku powstało również takie rondo w ciągu drogi krajowej 77 w rejonie VIVO – mówi Mariusz Piotrowski, Menadżer Projektu, Skanska.

Uwaga – utrudnienia!
Budowa ronda to dwa zasadnicze etapy. Pierwszy to zamknięcie z dniem 5 maja br. ok. godz. 8.00 – 9.00, na okres ok. 4 miesięcy części ul. Solidarności, na odcinku wykonywanej przebudowy. Kierowcy będą mogli skorzystać z objazdu, który będzie prowadzić ulicą COP (Centralny Okręg Przemysłowy) lub przez Osiedle Energetyków OZET, w obydwu kierunkach. Na tym etapie ruch dwukierunkowo zostanie utrzymany na ulicach Mickiewicza i Ofiar Katynia. II etap prac obejmie roboty na ulicach: Solidarności, Mickiewicza i Ofiar Katynia. O dokładnych objazdach obowiązujących w tym czasie będziemy informować na bieżąco.  - Przepraszamy za utrudnienia. Dołożymy wszelkich starań, aby niedogodności związane z naszymi pracami były dla kierowców, pieszych i okolicznych mieszkańców jak najmniej odczuwalne. Liczymy na wyrozumiałość i prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności w tym rejonie – apeluje Adrian Wilk, Kierownik Budowy, Skanska.

Bezpieczne modernizacje
Remonty to okazja nie tylko do wymiany zniszczonej nawierzchni, w celu poprawienia komfortu jazdy ale też do takiej przebudowy dróg, by stały się one bezpieczniejsze dla ich użytkowników. W tym celu wprowadza się np. lewoskręt - pas, na którym skręcając w lewo można się spokojnie zatrzymać i poczekać na możliwość bezpiecznego skrętu. Piesi zyskują na bezpieczeństwie dzięki budowie tzw. azylów oraz wysp dla pieszych, dodatkowo wyposażanych w aktywne oznakowanie świetlne. Coraz częściej powstają ronda, które zastępują dotychczasowe standardowe skrzyżowania. To nie chwilowa moda, która zapanowała wśród zarządzających drogami, ale prosta droga do uczynienia skrzyżowania bardziej bezpiecznym.

Doświadczenie Skanska
Posiadamy wieloletnie doświadczenie oraz wysoko wyspecjalizowaną kadrę inżynierską, w tym profesjonalne brygady bitumiczne pracujące przy budowie dróg i mostów. Dysponujemy własnym zapleczem techniczno-sprzętowym (wytwórnie mas bitumicznych, bazy sprzętu, laboratoria, kopalnie kruszyw, wytwórnie betonu towarowego). Korzystamy z nowoczesnych technologii - nasze realizacje powstają m.in. dzięki wykorzystaniu BIM (Inteligentne zarządzanie informacjami o projekcie), modelowania 3D czy skaningu laserowego. Dzięki temu obiekty, które wykonujemy służą przez lata mieszkańcom i osobom podróżującym.
Możemy pochwalić się takimi projektami jak spektakularne węzły drogowe, autostrady i obwodnice miast, mosty. Z powodzeniem realizujemy również mniejsze kontrakty, ważne dla lokalnych społeczności, w tym m.in. drogi gminne, powiatowe, parkingi, ścieżki rowerowe, miasteczka ruchu drogowego, wiadukty drogowe i kolejowe, tunele, przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Wśród najważniejszych realizacji na Podkarpaciu wymienić można: w Rzeszowie -  rozbudowę alei Rejtana, przebudowę al. Cieplińskiego i budowę Mostu Narutowicza oraz okrągłej kładki, przebudowę drogi krajowej nr 4 na odcinku Pilzno – Ropczyce, remont drogi krajowej nr 9 na odcinku Tarnowska Wola - Nowa Dęba, obwodnicę Rzeszowa, przebudowę drogi wojewódzkiej nr 881 na odcinku Łańcut – Kańczuga, Trasę Podskarpową w Stalowej Woli, kładkę pieszo-rowerową w Przemyślu czy modernizację drogi wojewódzkiej nr 871 w Tarnobrzegu.

 

Pobierz