Skanska w Polsce
c

Anielska stacja gotowa na przyjęcie pasażerów

Press release 26.07.2016 09:20 CET

Zakończył się remont stacji kolejowej w Kalwarii Zebrzydowskiej Lanckoronie na linii kolejowej nr 97 Skawina-Żywiec. Stacja zyskała nowy peron, odnowione wiaty przystankowe, oraz gabloty informacyjne, co podniosło komfort podróży. Podczas Światowych Dni Młodzieży, które odbędą się w Krakowie w dniach 26-31 lipca br., obiekt obsłuży pociągi pielgrzymkowe. Inwestycję w wysokości 1,4 mln zł brutto zrealizowała Skanska na zlecenie PKP PLK S.A.

fot. Skanska

W wyniku modernizacji poprawie uległ stan techniczny infrastruktury pasażerskiej. Nowy peron o długości 220 m jest dostosowany do unijnych standardów. Wyposażony w cztery wiaty przystankowe z wbudowanymi ławkami, kosze na śmieci i nowe oznakowanie odmienił dotychczasowy wizerunek stacji.  - Obiekt wykonaliśmy w formule: „zaprojektuj i wybuduj” w taki sposób, by wkomponował się architektonicznie w istniejący krajobraz – zaznacza Marek Niziołek, Kierownik Budowy, Oddział Kolejowy Skanska S.A.

Rozwiązania dla osób z ograniczeniami
Stacja jest dostosowana do potrzeb osób z ograniczeniami. Na jej terenie powstało specjalne oznakowanie, umożliwiające im swobodne poruszanie się. Pojawiły się tzw. pola uwagi wyposażone w guzki dotykowe, które informują o krzyżowaniu czy rozwidlaniu się ścieżek lub zmianie kierunku ruchu. Innym rozwiązaniem są pasy ostrzegawcze, również wyposażone w guzki dotykowe, które sygnalizują potencjalne niebezpieczeństwo wynikające z istniejących barier architektonicznych i technicznych np. schody, pochylnie, drzwi czy krawędź peronu. Kolejnym rozwiązaniem są ścieżki prowadzące. Wyposażone w specjalne podłużne rowki umożliwiają osobom niewidomym lub niedowidzącym utrzymanie kierunku poruszania się. Z myślą o tych użytkownikach przygotowane zostały również tabliczki w alfabecie Braille’a informujące o wyjściu i wejściu, które znajdują się przy schodach.

Anielska stacja
Zmodernizowana stacja jest bardziej przyjazna pasażerom. Udogodnienia, szczególnie dla osób z ograniczeniami, zachęcą podróżnych do skorzystania z tego właśnie środka transportu. Ci, którzy odwiedzą te okolice podczas ŚDM z pewnością powrócą tu nie jeden raz. Turyści będą mogli z okien pociągu - i to nie tylko Papieskiego – podziwiać przepiękne krajobrazy. A samo miasto? To połączenie Koniakowa z Kazimierzem Dolnym nad Wisłą. Urokliwą, o niepowtarzalnej atmosferze i przepięknej zabudowie mieścinę szczególnie upodobali sobie reżyserzy, malarze, artyści i… anioły, które można spotkać podczas grudniowego anielskiego festiwalu.

Praca pod ruchem
- W trakcie prac remontowych był stale prowadzony ruch pasażerski. Było to dla nas wyzwaniem, bowiem musieliśmy tak zorganizować roboty, by nie były one w jakikolwiek sposób odczuwalne przez podróżnych. Należało przy tym zadbać o bezpieczeństwo wszystkich osób przebywających na stacji, w tym naszych pracowników – podkreśla Marek Niziołek. - Wymagało to dużej elastyczności i precyzyjnego zaplanowania całej realizacji, począwszy od dostaw materiałów po wykonawstwo wszystkich zakresów robót.

Doświadczenie Skanska
Nasza kompetencja kolejowo-tramwajowa w Europie Środkowej to międzynarodowy zespół liczący blisko 700 pracowników, oferujący wysokiej jakości usługi. Realizujemy roboty torowe, teletechniczne, trakcyjne, SRK, wynajmujemy także sprzęt. Dzięki wysoko wykwalifikowanej kadrze jesteśmy wykonawcą kompleksowych rozwiązań obejmujących projektowanie i wykonanie prac polegających na wymianie nawierzchni wraz z budową torów, układów odwodnienia i warstwy ochronnej. Wykonujemy prace związane z modernizacją przejazdów, przebudową przepustów i sieci trakcyjnych oraz zabudową rozjazdów. Na swoim koncie mamy także budowy peronów i modernizacje stacji kolejowych. Na czym polega podejście Skanska do rynku kolejowego? – Wierzymy, że wspólnie możemy więcej, dlatego nad inwestycjami kolejowymi pracują nie tylko polscy inżynierowie, ale też nasze koleżanki i nasi koledzy z Czech i Słowacji. To daje naszym klientom, takim jak PKP, szerszy dostęp do specjalistycznej wiedzy oraz rozwiązań dotąd niestosowanych w Polsce – podkreśla Przemysław Janiszewski, Dyrektor Oddziału Kolejowego Skanska.