Wybudowany ok. 1914 roku tzw. Żółty Wiadukt jest wpisany do rejestru zabytków. Ten nieużywany obecnie ze względu na zły stan techniczny obiekt po remoncie zmieni swoją funkcję i będzie przeznaczony głównie dla ruchu pieszego i rowerowego, wraz z możliwością ruchu samochodów do 3,5 tony, a także samochodów uprzywilejowanych. Jego remont został podzielony na dwa etapy: rozbiórkę pomostu wiaduktu (wraz z demontażem elementów stalowych i betonowych) oraz przebudowę wiaduktu.
Największym wyzwaniem będzie dla nas stężenie i podniesienie istniejących łukowych dźwigarów kratowych oraz rozbiórka, a później montaż nowej płyty pomostu – mówi Michał Drywa, Kierownik Robót. - Wszystkie te roboty będziemy wykonywać nad sześcioma czynnymi liniami kolejowymi, w tym linią Szybkiej Kolei Miejskiej. Ciekawym zadaniem będzie także remont przyczółków ceglanych.
Na dojazdach do obiektu zostaną wykonane ozdobne murki żelbetowe, do których przymocowane zostaną kamienne tablice z wykutym rokiem budowy i remontu oraz nazwą obiektu.
Zakres robót obejmować będzie: wykonanie nawierzchni, remont konstrukcji stalowej istniejących łuków stalowych, wymianę pomostu stalowego i remont istniejących przyczółków wraz z odtworzeniem okładziny ceglanej. Wykonamy też oświetlenie iluminacyjne, wjazd i zjazd dla rowerów, zieleń i kolektor deszczowy oraz usuniemy kolizje z istniejącym uzbrojeniem i kolizje energetyczne.
Inwestorem kontraktu jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.