c

Przebudujemy infrastrukturę kolejową w Lublińcu

Press release 30.06.2011 11:20 CET

Skanska podpisała kontrakt na przebudowę infrastruktury kolejowej na odcinku Krupski Młyn – Lubliniec, o łącznej długości ponad 12 km. Wartość prac, które zrealizujemy w ciągu 5 miesięcy, wynosi niemal 24,5 mln zł brutto. Inwestorem jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. 

Lubliniec to ważna dla ruchu pasażerskiego i towarowego stacja kolejowa i jeden z większych węzłów kolejowych w Polsce. Kontrakt zrealizujemy do końca listopada 2011 r.

Zakres prac

W ramach inwestycji wykonamy roboty nawierzchniowe, podtorowe, drogowe i rozbiórkowe - mówi Andrzej Kacik, Kierownik Budowy, Skanska. – Przebudujemy ponad 12 km nawierzchni kolejowej i 12 przejazdów kolejowych i wymienimy rozjazdy. Zajmiemy się również robotami związanymi z przebudową sieci telekomunikacyjnej i elektroenergetycznej, w tym m.in. przebudujemy sieć trakcyjną, wymienimy uszkodzone konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej, elektryczne napędy zwrotnicowe oraz przebudujemy zasilanie urządzeń przejazdowych i oświetlenia zewnętrznego. Będziemy także odpowiedzialni za rozbiórkę budynku nastawni.

Korzyści z projektu

Dzięki przebudowie linii prędkość pociągów na odcinku Krupski Młyn – Lubliniec wzrośnie do prędkości rozkładowej tj. 100 km/h, zwiększy się też przepustowość samej linii. Czas przejazdu pociągów pasażerskich na tym odcinku skróci się o 17-20 minut.

Firma z doświadczeniem

Z PKP PLK współpracujemy od lat - mówi Andrzej Hebda, Menedżer Projektu, Skanska. – Dotychczas zmodernizowaliśmy stacje kolejowe w Bednarach, Strzałkowie, Mińsku Mazowieckim, Warszawie Gdańskiej, Sulikowie, Międzylesie, Miłosnej i Mrozach. Przeprowadziliśmy także modernizację i elektryfikację odcinka linii kolejowej Międzylesie (woj. dolnośląskie) – granica z Czechami. Na linii kolejowej E-20 Mińsk Mazowiecki – Siedlce oraz E-30 Węgliniec - zachodnia granica Polski wykonaliśmy natomiast roboty teletechniczne.