Skanska w Polsce
c

W Balicach powstanie lądowisko dla helikopterów pogotowia ratunkowego

Press release 26.06.2012 12:00 CET
W ciągu roku na lotnisku w podkrakowskich Balicach powstanie Baza Śmigłowcowej Służby Ratownictwa Medycznego. Inwestycja Lotniczego Pogotowia Ratunkowego jest warta prawie 6 mln zł brutto.

Lądowisko dla helikopterów w Balicach wybuduje Skanska. Powstanie tutaj m.in. hangar dla śmigłowca ratowniczego, rampa śmigłowcowa, stacja paliw, drogi wewnętrzne oraz niezbędna infrastruktura.

70 km zasięgu śmigłowca

W bazie, którą w Balicach wybuduje Skanska, będzie stacjonował jeden śmigłowiec ratowniczy. Będzie on służył do szybkiego udzielania pomocy chorym i poszkodowanym w sytuacjach zagrożenia życia, np. ofiarom wypadków drogowych, oraz szybkiego transportowania tych osób do specjalistycznych ośrodków medycznych. Zasięg działania  śmigłowca wyniesie 70 km od bazy w Balicach.

W bazie Lotniczego Pogotowia Ratunkowego będzie przebywał trzyosobowy zespół ratowniczy. Pilot, ratownik i lekarz będą gotowi do podjęcia akcji 24 godziny na dobę.

Zakres inwestycji

- Inwestycja obejmuje budowę m.in. hangaru dla śmigłowca ratunkowego – mówi Marek Nosal, Menadżer Projektów, Skanska. – Będzie to budynek o wysokości 7,5 m z masztem radiowym o wysokości 8 m.

Skanska wybuduje też rampę, na której będzie lądował śmigłowiec oraz płytę
z dystrybutorem na paliwo lotnicze.

- Na terenie Bazy Śmigłowcowej Służby Ratownictwa Medycznego powstaną również drogi wewnętrzne, miejsca parkingowe, boksy do czasowego składowania odpadów oraz uzbrojenie terenu – mówi Marek Nosal.

Budowa potrwa 12 miesięcy.

Skanska w regionie

Budowa Bazy Śmigłowcowej Służby Ratownictwa Medycznego to nie jedyna inwestycja realizowana obecnie przez Skanska w Małopolsce. W Krakowie Skanska prowadzi budowę Centrum Konferencyjno-Wystawienniczego w zabytkowej kurtynie Fortu „Kościuszko” przy Kopcu Kościuszki oraz podwyższa prawie 3 km wału przeciwpowodziowego w rejonie ul. Ks. Józefa.

Skanska realizuje w Małopolsce także kilka inwestycji zlokalizowanych poza stolicą województwa, m.in. budowę zbiornika wodnego w Świnnej Porębie, rozbudowę oczyszczalni ścieków w Skawinie, budowę Europejskiego Centrum Muzyki w Lusławicach oraz kilka projektów drogowych, w tym budowę obwodnicy Kęt i ronda w Tarnowie w ciągu drogi krajowej nr 73.

Skanska na Euro 2012

Skanska zrealizowała wiele inwestycji ważnych dla organizacji Euro 2012. Wśród nich są m.in. budowa kujawsko-pomorskiego odcinka A1 (dwa etapy – oba zrealizowane z wyprzedzeniem terminów przewidzianych w kontraktach) i stadionu piłkarskiego w Kołobrzegu (podczas Euro 2012 był bazą treningową dla Duńczyków). W Warszawie zbudowaliśmy Trasę Mostu Północnego w Warszawie, wyremontowaliśmy nawierzchnię płyty postojowej oraz drogi kołowania na lotnisku im. Chopina oraz zmodernizowaliśmy Dworzec Gdański. Skanska zrealizowała także Północną Obwodnicę Śródmiejską Wrocławia i przebudowała torowisko tramwajowe pod tramwaj Plus na ul. Legnickiej i Hubskiej we Wrocławiu (projekt został zrealizowany 7 miesięcy przed terminem). W Wielkopolsce Skanska była wykonawcą zachodniej obwodnicy Poznania na odcinku od autostrady A2 do DK92. Rozbudowała także drogę wojewódzką nr 307 na odcinku Poznań – Węzeł Zakrzewo oraz płaszczyzny lotniskowe portu lotniczego Poznań - Ławica. W Gdańsku Skanska wykonała drogę kołowania na lotnisku im. Lecha Wałęsy i ostatni odcinek trasy W-Z. Na Podkarpaciu byliśmy wykonawcą terminalu pasażerskiego w porcie lotniczym Rzeszów- Jasionka, pełniącym rolę lotniska zapasowego dla Lwowa i Warszawy oraz płyty postojowej i płaszczyzny do odladzania. Przebudowaliśmy także drogę krajową nr 4 Pilzno –Ropczyce. W związku z opóźnieniami w budowie podkarpackiego odcinka autostrady droga krajowa nr 4 będzie jedyną trasą, którą kibice będą mogli dotrzeć na Ukrainę.