c

Rozpoczęliśmy szóstą edycję kampanii „Bezpieczni w pobliżu budowy”

Press release 24.10.2013 11:30 CET

Skanska rozpoczęła kolejną edycję kampanii edukacyjnej „Bezpieczni w pobliżu budowy”. Od sześciu lat uczymy dzieci, jak bezpiecznie przejść przez ulicę, dlaczego warto nosić odblaski i z jakimi zagrożeniami wiąże się wejście na plac budowy.

Bezpieczni w poblizu budowy

Spotkania w ramach ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej „Bezpieczni w pobliżu budowy” organizowane są szkołach podstawowych zlokalizowanych w pobliżu budów Skanska. W tym roku dotrzemy do szkół w 12 województwach.

Edukacja z Tomciem Brygadzistą

Tegoroczne spotkania mają formę teatrzyku połączonego z piosenkami i konkursami. Bohaterowie przedstawienia: Tomcio Brygadzista, Zebra Drogowa i Kot uczą najmłodszych, jakie są znaki drogowe, jak bezpiecznie poruszać się po drodze i dlaczego dzieci nie powinny wchodzić na plac budowy.

- W tym roku zdecydowaliśmy się odświeżyć formułę kampanii - mówi Agnieszka Kania, koordynatorka akcji „Bezpieczni w pobliżu budowy”, Skanska. – W szkołach podstawowych w pobliżu budów realizowanych przez Skanska w całej Polsce organizujemy przedstawienia poświęcone bezpieczeństwu dzieci. Spektakl został przygotowany specjalnie na potrzeby naszej akcji. Bajkowe postaci poprzez zabawę przekazują dzieciom niezwykle ważne tematy, związane z ich bezpieczeństwem, zdrowiem i życiem.

55 tysięcy odblaskowych dzieci

Od 2008 roku Skanska edukuje i wyposaża najmłodszych w elementy odblaskowe. Przez 5 lat w kilkuset spotkaniach w ramach akcji wzięło udział ok. 55 tys. dzieci.

Według danych Komendy Głównej Policji w 2012 roku w Polsce miało miejsce 3 679 wypadków drogowych z udziałem dzieci w wieku do 14 lat. W zdarzeniach tych 89 dzieci poniosło śmierć, a niemal 4 tys. odniosło obrażenia. Wśród dzieci w wieku od 7 do 14 lat najwięcej ofiar wypadków stanowili piesi, a do wypadków tych dochodziło przede wszystkim podczas ładnej pogody i przy dobrej widoczności. Przyczyną tego może być nieznajomość podstawowych zasad bezpiecznego poruszania się po drogach.

Kampania prowadzona przez Skanska jest odpowiedzią na te problemy. - Chcemy uwrażliwić najmłodszych na niebezpieczeństwa związane z poruszaniem się po drogach oraz w pobliżu budowy, gdzie mamy do czynienia z dużym natężeniem ruchu maszyn i pojazdów – mówi Agnieszka Kania. - W ramach naszej akcji promujemy też noszenie elementów odblaskowych. Dzięki odblaskom kierowca może zauważyć pieszego z odległości 150, a nie 20 metrów, gdy jest już zdecydowanie za późno na jakąkolwiek reakcję.

W tym roku, w okresie od października do grudnia, spektakle w ramach kampanii zostaną zorganizowane w 40 szkołach. Weźmie w nich udział ok. 10 tysięcy dzieci. Kolejne spotkania w szkołach w ramach tegorocznej kampanii odbędą się w okresie wiosennym.