Skanska w Polsce
c

Ostatni etap prac nawierzchniowych na ul. Błonie w Tarnowie

Press release 10.07.2012 10:30 CET
Rozpoczął się ostatni etap prac nawierzchniowych na przebudowywanej
ul. Błonie w Tarnowie. W ciągu trzech dni na 200-metrowym odcinku tej ulicy Skanska ułoży 1,4 tysiąca ton masy bitumicznej.
1

To już ostatni etap prac nawierzchniowych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ul. Błonie, gdzie Skanska wybudowała największe w Tarnowie rondo. Wszystkie roboty zakończą się do 31 lipca.

Większa ulica Błonie

- Prace nawierzchniowe uzależnione są od warunków atmosferycznych. Jeśli będą sprzyjające, to ostatni etap powinniśmy wykonać w ciągu trzech dni - mówi Michał Pudlewski, Kierownik Budowy, Skanska. - Na ul. Błonie zostanie ułożone 1,4 tysiąca ton masy bitumicznej.

Wcześniej na rondzie Skanska ułożyła już prawie 2,4 tysiąca ton masy.

– Na ul. Błonie budujemy dwie jezdnie o szerokości 7 m każda wraz z pasem rozdzielającym o szerokości od 2 do 7 m i chodnikami – dodaje Michał Pudlewski.

Wahadłowo do drugiej połowy lipca

Rondo, które Skanska wybudowała na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i ul. Błonie, zostało udostępnione kierowcom już w czerwcu.

– Budowę ronda rozpoczęliśmy w listopadzie ubiegłego roku – mówi Robert Jaskot, Menadżer Projektu, Skanska. - Na początku czerwca na rondzie została położona asfaltowa nawierzchnia. Na razie ruch przez rondo odbywa się wahadłowo i taka sytuacja będzie obowiązywała jeszcze do drugiej połowy lipca, po czym kierowcy będą mogli jeździć przez rondo i nową ul. Błonie już bez żadnych utrudnień.

Największe rondo w mieście

Rondo wybudowane przez Skanska na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i ul. Błonie powstało na zlecenie Urzędu Miasta Tarnowa. Koszt inwestycji to 6,2 mln zł.
Rondo będzie stanowić element łączący al. Jana Pawła II z węzłem „Krzyż” autostrady A4. Jest największym tego typu skrzyżowaniem w mieście, o 55 m średnicy zewnętrznej i 37 m wewnętrznej.

- Na środku ronda znajduje się wyspa z niską zielenią. Jest ona otoczona dwupasmową jezdnią o szerokości 9 m, z czego szerokość samej jezdni wynosi 7,5 m, a 1,5 m zajmuje pas z kostki kamiennej, który służy większym pojazdom (np. tirom) do bezpieczniejszego przejazdu – mówi Robert Jaskot.

Na wlotach ronda Skanska zamontowała też pierwsze w Tarnowie bramownice, czyli konstrukcje wsporcze, na których zostały zamontowane tablice informacyjne wyniesione nad jezdnię. Ułatwią one kierowcom poruszanie się po rondzie, wskazując kierunek jazdy z poszczególnych pasów jezdni.