c

Rusza modernizacja linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna - Kielce

Press release 12.06.2014 07:00 CET

9 czerwca 2014 r. podpisano umowę na modernizację odcinka linii kolejowej nr 8 Skarżysko-Kamienna - Kielce. Kontrakt o wartości 27,6 mln zł netto zostanie zrealizowany w ciągu siedmiu miesięcy. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe, a wykonawcą Skanska. Prace zostaną zrealizowane w ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej nr 8 Radom-Kielce”.

Linia kolejowa nr 8 Radom - Kielce

Zakres robót obejmuje wymianę nawierzchni torowej na torze nr 1 na stacji Skarżysko-Kamienna, wymianę nawierzchni torowej wraz z robotami trakcyjnymi na torze nr 2 na odcinku Skarżysko-Kamienna - Suchedniów oraz roboty trakcyjne na torze nr 2 na szlaku Suchedniów- Łączna – mówi Karolina Niedźwiecka, Inżynier Budowy, Skanska.
W ramach zadania wyremontujemy także wiadukt kolejowy oraz wymienimy dwa rozjazdy na stacji Suchedniów – kontynuuje. Roboty trakcyjne obejmować będą odcinek o długości ok. 14 km, zaś roboty związane z wymianą nawierzchni torowej odcinek o długości ok. 9,5 km.

Wymiana nawierzchni torowej na szlaku będzie odbywała się przy pomocy pociągu potokowego. Potokowa wymiana nawierzchni polega na zdejmowaniu starych elementów nawierzchni i jednoczesnym zastępowaniu ich nowymi poprzez poruszający się po torze kolejowym specjalny pociąg – wyjaśnia Rafał Wojciechowski, Menadżer Projektu, Skanska.

Poprawa komfortu i bezpieczeństwa
Linia kolejowa nr 8 ma duże znaczenie komunikacyjne. Celem modernizacji jest zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego na przejazdach oraz przywrócenie stanu technicznego zdegradowanej infrastruktury. Półtora roku temu Skanska zmodernizowała odcinek Radom-Skarżysko-Kamienna, teraz przystępuje do kolejnego etapu zadania. Dostosowanie całej linii do prędkości 120 km/h znacznie skróci czas podróżowania. Obecnie prędkość na niektórych odcinkach ograniczona jest nawet do 30 km/h.

Utrudnienia w ruchu
Podczas trwania robót wystąpią chwilowe utrudnienia dla kierowców samochodów oraz pasażerów pociągów, które nie powinny wpłynąć znacząco na długość oraz komfort podróży – zapewnia Karolina Niedźwiecka.

Prace rozpoczną się jeszcze w tym miesiącu, a ich zakończenie przewidywane jest na koniec listopada tego roku.