c

Węzeł Zachodni i most na Kanale Bydgoskim

  • Węzeł Zachodni w Bydgoszczy
  • Węzeł Zachodni w Bydgoszczy
  • Węzeł Zachodni w Bydgoszczy
  • Węzeł Zachodni w Bydgoszczy
  • Węzeł Zachodni w Bydgoszczy
  • Węzeł Zachodni w Bydgoszczy

W Bydgoszczy wybudowaliśmy most przez Kanał Bydgoski i przebudowaliśmy istniejący układ drogowy Węzła Zachodniego. Inwestycja znacznie usprawniła komunikację w zachodniej części miasta i jest dużym udogodnieniem m.in. dla podróżujących do Bydgoszczy od strony Koszalina i Koronowa.

Wybudowany przez nas trzyprzęsłowy most ma szerokość niemal 17 m i długość 96 m. Podczas operacji montażu przęseł korzystaliśmy z dźwigu o wysokości 60 m (udźwig 400 ton). Cała konstrukcja pochłonęła 317 ton stali, 200 ton zbrojenia i ok. 232 gruszki betonu (4 255 ton).   Montaż konstrukcji stalowej mostu odbywał się z brzegów kanału. Uniknęliśmy w ten sposób zamykania szlaku żeglownego i zwężania światła Kanału Bydgoskiego. By operacja ta przebiegała całkowicie bezpiecznie, zatrudniliśmy ratownika wodnego. Nowa przeprawa umożliwia kierowcom sprawny zjazd z ronda Generała Maczka w kierunku centrum pod nowo wybudowanym wiaduktem kolejowym przy ul. Grunwaldzkiej, jak również wjazd w ul. Bronikowskiego.

Wyzwaniem inwestycji było prowadzenie prac na bardzo ograniczonym terenie. Wymagało to od nas niezwykle precyzyjnego planowania wszelkich dostaw, wbudowywania poszczególnych elementów zgodnie ze szczegółowym i napiętym harmonogramem.

Czego szukasz?

Pasujące

loading