Skanska w Polsce
c

Rekrutacje w czasach COVID

Pandemia koronawirusa wpłynęła także na przebieg procesów rekrutacyjnych. Wiele firm w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo swoich pracowników wykorzystuje w rekrutacji narzędzia on-line (rozmowy telefoniczne, video-rozmowy). Poniżej kilka praktycznych porad na temat rekrutacji zdalnej.

Spotkanie on-line przebiega tak jak spotkanie osobiste – pracodawca będzie chciał poznać Twoją historię zawodową, poinformuje Cię o roli i zadaniach. To odpowiedni czas na zadawanie przez Ciebie pytań.

Video - rozmowy odbywają się przy włączonej kamerce i mikrofonie. Ty widzisz i słyszysz swojego rozmówcę, a on widzi i słyszy Ciebie. Firmy mogą korzystać z ogólnie dostępnych komunikatorów lub wybranych aplikacji, które musisz zainstalować na swoim komputerze / telefonie. Jeśli obawiasz się kwestii technicznych, możesz poprosić pracodawcę o połączenie próbne, aby upewnić się, że nic Wam nie przeszkodzi we właściwym spotkaniu.

Jak się przygotować do spotkania on-line:

  • sprawdź jakość połączenia internetowego
  • sprawdź kamerkę, głośniki i mikrofon
  • zainstaluj program, przetestuj połączenie
  • pamiętaj, żeby wybrać profesjonalnie brzmiącą nazwę użytkownika (np. imię i nazwisko)
  • zadbaj o komfortowe miejsce (ciche, spokojne, czyste), gdzie nic i nikt nie będzie Cię rozpraszać
  • uporządkuj przestrzeń wokół siebie
  • ustaw smartfona lub kamerkę na wysokości oczu
  • naładuj baterię komputera
  • miej pod ręką ładowarkę, słuchawki
  • wycisz telefon, ale miej go pod ręką
  • zadbaj o profesjonalny i kompletny strój
  • uśmiechaj się i utrzymuj kontakt wzrokowy z rozmówcą tak, jakby była to rozmowa twarzą w twarz
  • bądź punktualnie