Skanska w Polsce
c

Jak wygląda proces rekrutacji?

Każde zatrudnienie nowego pracownika do firmy, wymaga przeprowadzenia rekrutacji. Jest to zwykle proces wieloetapowy, ponieważ zanim zatrudnimy pracownika, musimy mieć pewność, że jest to kandydat, który spełnia nasze oczekiwania. Oczywiście każda firma ma swoje unikalne procedury, jednak ogólne zasady są zawsze te same. Przejdźmy przez nie zatem krok po kroku.

Krok 1 – należy do Ciebie!
Znajdź interesującą Cię ofertę pracy i wyślij swoją aplikację. Pamiętaj, że swoje CV możesz przekazać potencjalnemu pracodawcy nie tylko w odpowiedzi na zamieszczone ogłoszenie, ale także rejestrując się w Bazie Kandydatów, którą większość firm posiada.
Zapraszamy Cię do skorzystania ze wskazówek jak wyszukiwać oferty pracy, które dla Ciebie przygotowaliśmy.

Krok 2 – selekcja CV
Każda firma dokonuje selekcji nadesłanych aplikacji weryfikując informacje zawarte w CV pod kątem spełniania niezbędnych wymagań na danym stanowisku. Odpowiadając na ogłoszenie ważne jest zatem, aby przemyśleć i dobrze zaprojektować swoje CV.
Przeczytaj jak zrobić to najlepiej i zwiększyć swoje szanse na rynku pracy.

Krok 3 – pierwsza rozmowa rekrutacyjna
Po dokonaniu selekcji nadesłanych aplikacji, na pierwszą rozmowę pracodawca zaprasza tylko wybranych kandydatów. Rozmowa prowadzona jest najczęściej przez osobę z zespołu Zasobów Ludzkich. Podczas rozmowy rekruter będzie chciał Cię bliżej poznać, zbadać Twoje predyspozycje i umiejętności niezbędne do pracy na danym stanowisku.
Zapoznaj się ze wskazówkami odnośnie rozmowy kwalifikacyjnej, które możesz znaleźć tutaj.

Krok 4 – druga rozmowa rekrutacyjna
Kolejnym krokiem jest najczęściej spotkanie z menedżerem biznesowym, czyli Twoim przyszłym przełożonym. Rozmowa ta ma na celu weryfikację doświadczenia zawodowego oraz wiedzy wymaganej na wybranym przez Ciebie stanowisku. Jest to też okazja do tego, aby się wzajemnie poznać.

Krok 5 – negocjacja oferty pracy
To bardzo ważny krok procesu rekrutacyjnego i tylko dobrze przeprowadzony zapewni Ci satysfakcję z otrzymanej oferty. Jak to zrobić najlepiej dowiesz się tutaj.

Krok 6 – podpisanie umowy z przyszłym pracodawcą
Ostatni krok to podpisanie umowy z nowym pracodawcą.


Dodatkowe metody rekrutacyjne

Proces rekrutacyjny może przebiegać bardzo różnorodnie w zależności od firmy, do której aplikujesz oraz stanowiska pracy. Poza standardową rozmową rekrutacyjną wykorzystywane są dodatkowe narzędzia rekrutacyjne tj. testy językowe, testy ze znajomości programów komputerowych, Assessment Centre itp.
Dowiedz się więcej na temat dodatkowych metod rekrutacyjnych, obszarów których dotyczą, a także rady jak się do nich przygotować.

Ciekawostki:

  • 36% firm podczas procesu rekrutacji prosi kandydatów o rozwiązanie case study
  • 35% firm prosi kandydatów o rozwiązanie testów kompetencji
  • co czwarty pracodawca organizuje też Assessment Center lub zbiera referencje od byłych pracodawców