Skanska w Polsce
c

Jak sprawdzić pracodawcę?

Zanim przyjmiesz ofertę pracy sprawdź, czy firma, z którą chcesz się związać, jest godna zaufania. Proces rekrutacyjny polega na sprawdzaniu kandydatów, ich wiedzy, umiejętności i kompetencji w odniesieniu do potrzeby firmy. Jednak także pracownik może szukać informacji o potencjalnym pracodawcy. Jak szukać wiarygodnych informacji o pracodawcy?

  1. Wejdź na stronę www firmy
    Przeczytaj o jej historii i zasadach funkcjonowania. 
    Zobacz jak wygląda struktura organizacyjna i możliwości Twojego rozwoju zawodowego. Sprawdź czy odpowiada Ci w jaki sposób firma pisze o sobie, swoich klientach i pracownikach.
  2. Informacje prawne
    Zobacz KRS firmy, sprawdź kto jest w jej zarządzie i radzie nadzorczej. Możesz sprawdzić też wysokość kapitału zakładowego i typ działalności, jaki prowadzi.
  3. Odwiedź profile firm w mediach społecznościowych
    Sprawdź co firma pisze o sobie - odwiedź jej wizytówkę na portalu pracy, na którym znajdują się jej ogłoszenia, odwiedź jej profile w mediach społecznościowych, takich jak: Facebook, You Tube, Twitter, Instagram
  4. Sprawdź rankingi pracodawców
    Zobacz, czy firma znajduje się w rankingach najlepszych pracodawców, i na której pozycji. Zobacz, jakie nagrody branżowe otrzymała i jaką pozycję zajmuje w rankingach branżowych.
  5. Opinie i komentarze na rynku pracy
    Jeżeli znasz byłych lub obecnych pracowników firmy, zapytaj ich jak oceniają swojego pracodawcę. Poszukaj informacji w internecie na temat firmy - aktualności o firmie i artykułów o realizowanych przez nią projektach. 
  6. Informacje branżowe
    Dowiedz się, co o firmie sądzą znajomi pracujący w danej branży. Jeśli zmieniasz branżę, dowiedz się więcej o obszarze działania, który Cię interesuje, perspektywach branży.
  7. Zobacz kim są pracownicy firmy
    Sprawdź profile pracowników na portalach społecznościowych -  stąd dowiesz się o ich ścieżce kariery i możliwościach rozwoju jakie daje firma. Zobaczysz ile czasu zajmowali określone stanowiska.

Opisane informacje dobrze jest zebrać przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu pracy. Warto jednak poszukać ich jeszcze przed rozmową rekrutacyjną, bo pozwolą lepiej się do niej przygotować i zadać rekruterowi lub przyszłemu przełożonemu odpowiednie pytania.