Informacje dodatkowe
Technologie wzmocnienia podłoża
Podczas realizacji inwestycji w ramach wzmocnienia podłoża zastosowaliśmy 6 technologii:
- przypowierzchniową wymianę gruntów (do głębokości ok. 3,5 m) w ilości ok. 120 tys. m sześć.
- przemieszczeniowe kolumny betonowe
- kolumny cementowo-żwirowe
- wzmocnienie podłoża metodą mikrowybuchów
- wzmocnienie podłoża metodą DR
- materace złożone z geosyntetyków i warstw kruszywa na powierzchni ok. 150 tys. m kw.
Projekt w liczbach (powierzchnia, kubatura, długość etc.)
- długość trasy: ok. 2 700 m
- przekrój trasy: 2x2 (dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu)
- szerokość pasa drogowego: ok. 40 m
- prędkość projektowa Vp=60 km/h, prędkość miarodajna Vm=70 km/h
- obciążenie ruchem 115 kN/oś, kategoria ruchu KR5
- powierzchnia drogi głównej: 51 333 m kw.
- powierzchnia dróg serwisowych: 1 458 m kw.
- powierzchnia łącznic: 9 447 m kw.
- nasypy: 281 418 m sześc.
- mieszanka mineralno-asfaltowa: 27 221 m sześć.
- liczba wiaduktów: 4
- sumaryczna długość wiaduktów: ok.700 m
- długość odcinków ekranów akustycznych: 240 m
- przebudowa istniejących rowów melioracyjnych: ok. 1 536 m
- budowa nowych rowów melioracyjnych: ok.1 000 m