c

Rusza przebudowa Jana Pawła II w Rzeszowie

Press release 09.08.2016 12:52 CET

Aleja Jana Pawła II w Rzeszowie będzie rozbudowana na długości blisko 1,1 km. Nowa nawierzchnia i skrzyżowania poprawią komfort jazdy. Będzie także bezpieczniej. Piesi doczekają się chodników i przejść, a miłośnicy jednośladu będą mogli skorzystać ze ścieżki rowerowej. Mieszkańcy odetchną z ulgą gdyż prace przewidują budowę kanalizacji deszczowej i odwodnienia, co zabezpieczy ten teren przed zalaniem. Prace ruszą w II połowie sierpnia i potrwają do grudnia br. Inwestycję o wartości blisko 9,6 mln zł brutto wykona Skanska na zlecenie Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.

fot. Skanska

Jak zmieni się ulica?
- W ramach zadania rozbudujemy ul. Jana Pawła II na odcinku ok. 1,1 km - od końca ul. Kwiatkowskiego do ul. św. Św. Antoniego. Ponadto, przebudowane zostaną ul. Miejska na odcinku ok. 33 m oraz ul. Senatorska na długości 130 m. – informuje Adam Drożak, Menadżer Projektu, Oddział Budownictwa Inżynieryjnego Skanska w Rzeszowie. - Przebudujemy także skrzyżowanie z ul. Senatorską z ul. Miejską, oraz 4 wloty skrzyżowań z ul. Jana Pawła II. Powstaną cztery nowe zatoki autobusowe, oświetlenie uliczne, chodnik po prawej stronie o szerokości 2 m i dwukierunkowa, druga w Rzeszowie po ul. Iwonickiej, ścieżka pieszo-rowerowa z czerwonego betonu asfaltowego po stronie lewej o szerokości 3 m. Prace obejmą również przebudowę i zabezpieczenie istniejącej infrastruktury kolidującej z inwestycją: sieci energetyczne, wodociągowe, teletechniczne, gazowe, kanalizacja sanitarna i deszczowa. Harmonogram prac uwzględnia także przestawienie pomnika Jana Pawła II, którego obecna lokalizacja koliduje z planowaną inwestycją.

Bezpieczna dzielnica
Istotnym etapem prac będzie budowa kanalizacji deszczowej i odwodnienia, które będą odprowadzać wody do Wisłoka. Nowa kanalizacja jest tu konieczna z uwagi na zagrożenie dzielnicy Budziwój powodziami. – Nasze prace będą polegały przede wszystkim na przebudowie głębokich i niebezpiecznych rowów wzdłuż ulic, dzięki czemu mieszkańcy dzielnicy nie będą narażeni na podtopienia - zaznacza Adam Drożak. – Realizując kontrakty w sektorze budownictwa hydroinżynieryjnego, zapewniamy lokalnym społecznościom bezpieczeństwo przed powodziami, wpływając na polepszenie ich warunków i komfortu życia.

Wyzwania
Wyzwaniem będzie czas. - Zaczynamy w sierpniu po długim weekendzie. Termin na zakończenie inwestycji to ok. 4 miesiące. Z uwagi na tak napięty harmonogram, nasze prace będziemy intensyfikować. Na placu budowy pojawi się duża ilość maszyn i samochodów dostawczych. Prace będziemy prowadzić w godzinach od 6.00 do 22.00 – informuje Adam Drożak. - W związku z powyższym apelujemy do mieszkańców i kierowców o szczególną ostrożność w miejscu prowadzonych prac. Ruch będzie się odbywał wahadłowo. Mieszkańcom zapewnimy bezpieczny wyjazd i dojazd do domów zlokalizowanych wzdłuż remontowanej trasy. Nie wykluczamy także całkowitego zamknięcia drogi, za wyjątkiem dojazdów do posesji dla  mieszkańców. Byłoby to rozwiązanie optymalne, które zakłada większą intensywność prowadzonych prac, a co się z tym wiąże terminowe zakończenie inwestycji oraz - co ważniejsze – większe bezpieczeństwo zarówno dla wszystkich uczestników ruchu, jak i naszych pracowników.
Poza tym musimy uwzględnić także czynniki od nas niezależne, m.in. pogodę. Mamy jednak nadzieję, że zadanie to wykonany zgodnie z planem, a nowa infrastruktura będzie służyła mieszkańcom dzielnicy Budziwój  przez wiele lat.

Co słychać na drogach?
Aktualnie na Podkarpaciu Skanska realizuje kilka inwestycji. Są to zarówno mniejsze zadania na drogach powiatowych, gminnych czy osiedlowych, jak i realizacje na drogach wojewódzkich czy krajowych. Kilka dni temu ruszyła rozbudowa alei Sikorskiego w Rzeszowie, trwają m.in. rozbudowa DK nr 73 Wiśniówka - Jasło w miejscowości Bukowa, oraz budowa ronda turbinowego w Stalowej Woli, wkrótce nastąpi przekazanie placu budowy pod budowę obwodnicy Sokołowa Małopolskiego. Poza tym prace wykonujemy w Nisku, Krośnie, Błażowej, Ustrzykach Dolnych, Łańcucie czy Sędziszowie Małopolskim.

Pobierz