Skanska w Polsce
c

Trzecia edycja kampanii "Bezpieczni w domu i mieszkaniu" dobiegła końca

Press release 11.10.2018 08:00 CET

Ponad 900 uczniów warszawskich szkół obejrzało edukacyjne spektakle na temat bezpieczeństwa w miejscu zamieszkaniaWszystko za sprawą trzeciej edycji kampanii „Bezpieczni w domu i mieszkaniu” organizowanej przez spółkę mieszkaniową Skanska aktorów Studia Yapa 

Bezpieczni w domu i mieszkaniu_III edycja_podsumowanie_Skanska

W tym roku bajkowi bohaterowie przedstawienia: Pani Jadwiga Nieład-Niedbała, jej sąsiad – Pan Tomasz Miarka oraz niesforny kot Leon odwiedzili 6 placówek, zrealizowali 10 spektakli i przeszkolili ponad 900 dzieci. Celem kampanii było pokazanie najmłodszym, że proste czynności, takie jak sprzątanie po sobie zabawek, wytarcie mokrej podłogi w łazience czy niezbliżanie się do urządzeń elektrycznych bez asysty dorosłych, mogą zapobiegać późniejszym, nieprzyjemnym konsekwencjom i sprawić, że nasz dom będzie po prostu bezpieczniejszy.  

W trakcie spektakli uczniowie dowiedzieli się m.in. czym jest zasada pięciu testów, po co wietrzyć mieszkanie i inwestować w czujniki dymu oraz jak wezwać pomoc korzystając z numerów alarmowych 

Budujemy świadomość od najmłodszych lat  
Jak wynika z badań aż 70interwencji ratownictwa medycznego w 2017 roku miało miejsce w domu. Ponadto wypadkom znacznie częściej ulegają dzieci niż osoby dorosłe. Wielokrotnie urazy dotyczyły konieczności udzielenia pomocy chirurgicznej urazowo – ortopedycznej i chirurgicznej. Warto dodać, że blisko 12% przedszkolaków zostaje sama w domu oraz 50% dzieci w wieku od 7 do 10 lat.  

Wychodząc naprzeciw potrzebom edukacji najmłodszych zespół spółki mieszkaniowej Skanska postanowił po raz trzeci zorganizować kampanię „Bezpieczni w domu i mieszkaniu”.  

  Dom to miejsce, które powinno kojarzyć się wyłącznie z relaksem, odpoczynkiem, spokojem i bezpieczeństwem. Ale jak w każdym miejscu i tam mogą się zdarzyć nieoczekiwane sytuacj informuje Anna Strożek, koordynator kampanii w Skanska Residential Development Poland.  Prawie 80% rodziców oczekuje wsparcia przy przekazywaniu ich dzieciom wiedzy na temat bezpieczeństwa 

Kampania z roku na rok rozwija się, a jej organizatorzy – po każdym spektaklu – rozmawiają z pedagogami i pytają o tematy, które warto poruszyć z dziećmi w przyszłości. W ten sposób firma Skanska wychodzi naprzeciw potrzebom nie tylko najmłodszych, ale również rodziców. Jak wynika z raportu „Współczesny świat dziecka” aż 66% rodziców przyznaje, że tematyka bezpieczeństwa nudzi dzieci w wieku 3-6 lat i trudno ich nią zainteresować. 8 na 10 rodziców chciałoby, aby ktoś pomagał ich dzieciom zapoznawać się z zasadami bezpieczeństwa. Rozwój kampanii, aktywność i zadowolenie najmłodszych są dowodem na to, że akcje społeczno-edukacyjne takie jak „Bezpieczni w domu i mieszkaniu” są potrzebne. 

Nauka domowego BHP  
Kampania „Bezpieczni w domu i mieszkaniu” wpisuje się w jedną z najważniejszych wartości Skanska, czyli troskę o ludzi, ich bezpieczeństwo i dobre samopoczucie.  

  Jesteśmy odpowiedzialni wobec przyszłych pokoleń. Nasze wartości stanowią podstawę każdego naszego działania. Są wyrazem tego, kim jesteśmy, jak postępujemy i w co wierzymy – dodaje Anna Stożek Jako firma budowlana i deweloperska, realizująca tysiące projektów na całym świecie, mamy ogromny wpływ na społeczeństwo, środowisko, otoczenie i przyszłe pokolenia. Wiemy, jak istotna jest edukacja najmłodszych. To właśnie w wieku przedszkolnym wyrabiamy nawyki, które towarzyszą nam przez całe życie.  

Bajkowi bohaterowie odwiedzili między innymi uczniów Szkoły Podstawowej nr 166 im. Żwirki i Wigury w Warszawie. Dyrektor placówki Renata Oszkiewicz przyznaje, że tego typu akcje są potrzebne. – Kampania daje możliwość edukacji przez zabawę, a dziecko wspólnie z aktorem może odgrywać role – dodaje. – Akcja daje dzieciom poczucie, że ktoś czuwa nad ich bezpieczeństwem. Najmłodsi reagują bardzo entuzjastycznie na przedstawienia i chętnie utożsamiają się z bohaterami spektaklu, którzy prezentują postawy godne naśladowania.  

Zawsze blisko ludzi i w trosce o ich zdrowie oraz bezpieczeństwo  
W ramach kampanii Skanska przygotowała także dedykowane materiały edukacyjne: odblaski, apteczki, magnesy z numerami alarmowymi oraz edukacyjne kolorowanki. Książeczki zawierają najważniejsze przekazy, które dzieci powinny zapamiętać ze spektakli oraz stanowią doskonałą okazję do zabawy. Wszystkie książeczki, dostępne w wersji polsko i anglojęzycznej, zostały starannie zaprojektowane i sprawdzone pod względem merytorycznym z pedagogami i specjalistami BHP. Od początku trwania akcji przeszkolono blisko 4 tys. uczniów.  

Spółka mieszkaniowa Skanska od 2016 roku realizuje kampanię „Bezpieczni w domu i mieszkaniu” w szkołach i przedszkolach zlokalizowanych w pobliżu naszych inwestycji mieszkaniowych. 

W tym roku spektakle były wystawiane w: Szkole Podstawowej Integracyjnej nr 339 im. Raoula Wallenberga, Szkole Podstawowej nr 146 im. Janusza Korczaka, Szkole Podstawowej nr 53 im. Gen. M. Zaruskiego, Przedszkolu nr 425, Szkole Podstawowej nr 166 im. Żwirki i Wigury oraz Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie. 

Kampania otrzymała nagrodę "Best CSR Campaign" w konkursie CIJ Awards 2017.  

Kontakty

Skontaktuj się z: Anna Strożek, Koordynator ds. Komunikacji