
Droga będzie całkowicie przejezdna do końca stycznia 2014 roku, tzn. po uzyskaniu przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich niezbędnych pozwoleń na jej użytkowanie.
W ramach inwestycji Skanska wymieniła konstrukcję drogi wojewódzkiej nr 637 relacji Warszawa – Węgrów na odcinku Stanisławów – Węgrów. Długość remontowanego odcinka wyniosła 35 km. Firma wybudowała także drogi serwisowe i ronda na wysokości miejscowości Dobre, Liw oraz na granicy miasta Węgrów przy skrzyżowaniu z DW 696.
W ciągu remontowanej drogi Skanska zdemontowała starą nawierzchnię, a następnie ją poszerzyła i ułożyła nowe warstwy konstrukcji jezdni, przebudowała obiekty mostowe oraz wykonała ciągi pieszo-rowerowe, m.in. na odcinku pomiędzy Porębami Nowymi, a Dobrem oraz od Liwu do Węgrowa.
- W toku prac przebudowaliśmy 35 km jezdni, 6 obiektów mostowych, 42 skrzyżowania, 38 zatok autobusowych oraz ustawiliśmy ponad 90 km krawężnika - mówi Tomasz Kaliniak Menadżer Projektu, Skanska.
Prace mostowe objęły budowę obiektów w miejscowościach Osęczyzna, Makówiec Duży, Roguszyn i Węgrów. Wybudowana została również kładka dla pieszych nad rzeką Liwiec wraz z dojazdami.
Most na rzece Liwiec, który początkowo miał być remontowany, po decyzji inwestora został rozebrany do fundamentów i zbudowany od nowa - wyjaśnia Piotr Kononiuk, Kierownik Budowy (roboty mostowe). Ponadto, Skanska przebudowała niezbędną infrastrukturę, wykonała nowe oświetlenie, roboty z branży teletechnicznej, wodnokanalizacyjnej oraz odwodnieniowej.
Projekt został zrealizowany w ciągu 31 miesięcy; od czerwca 2011 r. do grudnia 2013 r.
Droga powstała na zlecenie Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie.
Droga do Puszczy Białowieskiej
Wybudowana przez Skanska droga wojewódzka nr 637 stanowi dogodne połączenie z Warszawą relacji wschód-zachód, we wschodniej części aglomeracji warszawskiej. Jej znaczenie jest w dużej mierze turystyczne, ponieważ w najkrótszy sposób łączy Warszawę z południowym Podlasiem. Trasą tą można dojechać do Siemiatycz i Puszczy Białowieskiej oraz miejsc kultu religijnego - Drohiczyna i Grabarki.
Projekt został zrealizowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.