Skanska w Polsce
c

Rozpoczyna się przebudowa ul. Curie-Skłodowskiej we Wrocławiu

Press release 30.12.2013 14:34 CET

Rusza remont jednej z głównych ulic Wrocławia – ul. Curie-Skłodowskiej. Zostanie przebudowana na odcinku od Norwida do mostu Zwierzynieckiego. Inwestycję o wartości 19,5 mln zł brutto zrealizuje firma Skanska. Inwestorem jest Gmina Wrocław i MPWIK. W nocy z piątku na sobotę (3-4 stycznia) Curie-Skłodowskiej zostanie całkowicie zamknięta.

Skłodowskiej Curie

Stan ul. Curie-Skłodowskiej jest bardzo zły. Nawierzchnia jezdni i torowisko wymagają generalnego remontu.

Generalny remont

Przebudowie zostanie poddany cały odcinek ulicy z jezdnią z kostki granitowej, torowiskiem i przyległymi chodnikami. Po zakończeniu remontu ul. Curie-Skłodowskiej będzie mieć dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Wydzielone zostanie torowisko o nawierzchni betonowej, po którym będą jeździć również autobusy. Ulica zyska także nowe przystanki, wspólne dla tramwajów i autobusów. Pojawią się nowe ścieżki rowerowe i ok. 900 m i 3,1 tys. m kw. chodników.

Wykonane zostaną dwie sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniu z ul. Łukasiewicza-Chałubińskiego i ul. Pasteura-Wybrzeże Wyspiańskiego. Ponadto, w ramach inwestycji zostanie zrealizowanych szereg robót z zakresu sieci sanitarnych, tj.: przebudowa i renowacja kanalizacji ogólnospławnej wraz z przyłączami o łącznej długości 1,2 tys. m, budowa 450 m kanalizacji deszczowej wraz z odwodnieniem drogi i torowiska, przebudowa magistrali wodociągowej na długości 500 m oraz sieci wodociągowej rozdzielczej wraz z przyłączami o łącznej długości 950 m. Przebudowie zostanie poddany gazociąg o długości 550 m, a na długości 40 m pod jezdnią zabezpieczony zostanie ciepłociąg.

Dodatkowo, kontrakt przewiduje wykonanie sieci trakcyjnej na długości 500 m, sieci teletechnicznej, kolizji na sieci energetycznej oraz nowego oświetlenia ulicy.

Zmiany w organizacji ruchu

Prace ruszają 4 stycznia. Na czas modernizacji ulica Curie-Skłodowskiej zostanie całkowicie zamknięta dla ruchu samochodowego i tramwajowego na odcinku 500 m, od ul. Norwida do Mostu Zwierzynieckiego. Objazd od strony centrum zostanie poprowadzony od Ronda Regana, ul. Norwida, ul. Wybrzeże Wyspiańskiego do Mostu Zwierzynieckiego. W przeciwnym kierunku – od Mostu Zwierzynieckiego, ul. Wybrzeże Wyspiańskiego, Smoluchowskiego, Norwida do Ronda Regana.  Komunikacja tramwajowa zostanie poprowadzona objazdem przez Oś. Grunwaldzką, ul. Różyckiego, Paderewskiego, Mickiewicza do ul. Wróblewskiego.

- Chcemy zdążyć z remontem do września przyszłego roku, kiedy to we wrocławskiej Hali Stulecia odbędą się Mistrzostwa Świata w siatkówce mężczyzn – mówi Karol Gołębiowski, Menadżer Projektu, Skanska. - Do tego czasu chcemy uzyskać przejezdność ulicy i tramwajów. Z uwagi na bardzo krótki czas realizacji i znaczny zakres robót musimy jak najszybciej zamknąć ulicę, aby zdążyć z wykonaniem prac w założonych terminach. Rozpoczynamy od wyłączenia i rozbiórki sieci trakcyjnej, rozbiórki torowiska, jezdni i krawężników w miejscach, gdzie będą przebiegały sieci wod-kan-gaz. Te prace możemy wykonywać w obecnych warunkach pogodowych. Następnie zrealizujemy sieć kanalizacyjną, wodociągową, odwodnieniową i gazową.  Na wiosnę rozpoczniemy pozostałe prace – wykonanie torowiska, ulicy i chodników, trakcji i sygnalizacji.

- Zakończenie prac w terminie, a przede wszystkim uzyskanie przejezdności ul. Curie-Skłodowskiej przed Mistrzostwami Świata to dla nas największe wyzwanie – dodaje Karol Gołębiowski. - Dołożymy wszelkich starań, by na siatkarski turniej ulica była gotowa. Mieszkańców okolic prosimy o wyrozumiałość na czas remontu. Po jego zakończeniu standard jezdni i torowiska ulegnie zdecydowanej poprawie.

Całość inwestycji zostanie zrealizowana do końca października 2014 r.

Antywibracyjne maty na torowisku

Dla zmniejszenia drgań i hałasu powodowanego przez przejeżdżające tramwaje konstrukcja torowiska zostanie wyposażona w maty antywibracyjne. Dzięki temu mieszkańcy pobliskich budynków zlokalizowanych przy ulicy nie będą odczuwali „tramwajowego” ruchu.

Przebudowa obejmuje:

  • 9 tys. m kw. jezdni
  •  0,5 km torowiska

Powstanie:

  • 3,1 tys. m kw. chodników
  • 900 m ścieżek rowerowych