Skanska w Polsce
c

Ruszyła siódma edycja kampanii "Bezpieczni w pobliżu budowy"

Press release 17.09.2014 07:32 CET

Skanska rozpoczęła kolejną edycję kampanii edukacyjnej „Bezpieczni w pobliżu budowy”. Od sześciu lat uczymy dzieci, jak bezpiecznie przejść przez ulicę, dlaczego warto nosić odblaski i z jakimi zagrożeniami wiąże się wejście na plac budowy.

Download file

Spotkania w ramach ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej „Bezpieczni w pobliżu budowy” organizowane są w szkołach podstawowych zlokalizowanych w pobliżu budów Skanska. 

Edukacja z Tomciem Brygadzistą
Tegoroczne spotkania mają teatrzyku połączonego z piosenkami i konkursami. Bohaterowie przedstawienia: Tomcio Brygadzista, Zebra Drogowa i Kot uczą najmłodszych, jakie są znaki drogowe, jak bezpiecznie poruszać się po drodze i dlaczego dzieci nie powinny wchodzić na plac budowy. Na koniec każdego spotkania wszyscy uczniowie otrzymują opaski odblaskowe.

80 tysięcy odblaskowych dzieci
Od 2008 roku Skanska edukuje i wyposaża najmłodszych w elementy odblaskowe. Przez 6 lat w kilkuset spotkaniach w ramach akcji wzięło udział ok. 80 tys. dzieci. - W ubiegłym roku zdecydowaliśmy się odświeżyć formułę kampanii - mówi Monika Froń-Dąbrowska, koordynator akcji „Bezpieczni w pobliżu budowy”, Skanska. – W szkołach podstawowych w pobliżu budów realizowanych przez Skanska w całej Polsce organizujemy przedstawienia poświęcone bezpieczeństwu dzieci. Spektakl został przygotowany specjalnie na potrzeby naszej akcji. Bajkowe postaci poprzez zabawę przekazują dzieciom niezwykle ważne tematy, związane z ich bezpieczeństwem, zdrowiem i życiem.

Według danych Komendy Głównej Policji w 2013 roku w Polsce miało miejsce 3 454 wypadków drogowych z udziałem dzieci w wieku do 14 lat. W zdarzeniach tych 90 dzieci poniosło śmierć, a niemal 3,8 tys. odniosło obrażenia. Wśród dzieci w wieku od 7 do 14 lat najwięcej ofiar wypadków stanowili piesi, a do wypadków tych dochodziło przede wszystkim podczas ładnej pogody i przy dobrej widoczności. Przyczyną tego może być nieznajomość podstawowych zasad bezpiecznego poruszania się po drogach.

Kampania prowadzona przez Skanska jest odpowiedzią na te problemy. - Chcemy uwrażliwić najmłodszych na niebezpieczeństwa związane z poruszaniem się po drogach oraz w pobliżu budowy, gdzie mamy do czynienia z dużym natężeniem ruchu maszyn i pojazdów – mówi Monika Froń-Dąbrowska. - W ramach naszej akcji promujemy też noszenie elementów odblaskowych. Dzięki odblaskom kierowca może zauważyć pieszego z odległości 150, a nie 20 metrów, gdy jest już zdecydowanie za późno na jakąkolwiek reakcję.

31 sierpnia br. weszła w życie nowelizacja „Prawa o ruchu drogowym”, zgodnie z którą „Pieszy poruszający się po drodze po zmierzchu, poza obszarem zabudowanym jest obowiązany używać elementów odblaskowych w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu, chyba że porusza się po drodze przeznaczonej wyłącznie dla pieszych lub po chodniku”. (rozdział II, „Ruch pieszych”, pkt. 4a). - Mamy nadzieję, że akcja „Bezpieczni w pobliżu budowy”, podczas której dzieci otrzymują od nas opaski odblaskowe zwiększy ilość widocznych najmłodszych poruszających się po drodze po zmierzchu - dodaje Monika Froń-Dąbrowska.

Jesienią tego roku spektakle w ramach kampanii „Bezpieczni w pobliżu budowy” zostaną zorganizowane w niemal 40 szkołach. Weźmie w nich udział ponad 10 tysięcy dzieci.

Pobierz