c

Skanska wybuduje kolejny odcinek Drogowej Trasy Średnicowej

Press release 11.07.2012 13:05 CET

W ciągu 25 miesięcy Skanska wybuduje niemal 3-kilometrowy odcinek Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach. Koszt budowy to ponad 244 mln zł brutto. Inwestorem projektu jest Drogowa Trasa Średnicowa S.A. działająca w imieniu i na rachunek Urzędu Marszałkowskiego.

DTS w Rudzie Slaskiej

Drogowa Trasa Średnicowa to kluczowa arteria aglomeracji śląskiej - trzypasmowa droga szybkiego ruchu, łącząca pięć miast Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego: Katowice, Chorzów, Świętochłowice, Rudę Śląską i Zabrze. Kierowcy mogą obecnie korzystać z liczącego ok. 20 km odcinka trasy - od węzła z drogą S86 w Katowicach do centrum Zabrza.

Kolejny odcinek DTŚ

Skanska wybuduje odcinek DTŚ od granic Zabrza do ul. Kujawskiej w Gliwicach o długości 2,8 km.

- Budowa tej części "średnicówki" będzie miała istotne znaczenie dla układu komunikacyjnego Górnego Śląska, znajdzie się tam bowiem połączenie trasy z autostradą A1 i pośrednio - przez pobliski węzeł "Gliwice Sośnica" - z autostradą A4 – mówi Zbigniew Hamerlik, Menadżer Projektu, Skanska. – To nie pierwszy kontrakt realizowany przez Skanska dla spółki Drogowa Trasa Średnicowa. W latach 2006 – 2008 wybudowaliśmy ponad 3-kilometrowy odcinek Drogowej Trasy Średnicowej „Zachód” na terenie Rudy Śląskiej.

Zakres prac

- Wybudujemy 2 800 metrów dwujezdniowej drogi wraz z infrastrukturą, dwa węzły drogowe oraz obiekty inżynieryjne, w tym cztery wiadukty oraz jeden obiekt mostowy – mówi Zbigniew Hamerlik. - Zakres prac obejmuje m.in. roboty drogowe i konstrukcyjne, rozbiórki obiektów kubaturowych, prace z zakresu branży sanitarnej, energetycznej, telekomunikacyjnej oraz kolejowej.

Bezpiecznie  dla ludzi i środowiska

Cała "średnicówka" w Gliwicach ma być bezkolizyjna. Od granicy Zabrza do węzła z A1 zaprojektowano ją jako drogę dwujezdniową (trzypasmową z pasem awaryjnym) - jak niemal cały istniejący odcinek Katowice – Zabrze.

W trosce o mieszkańców wzdłuż trasy zaprojektowano ekrany akustyczne, dzięki którym zostanie znacznie ograniczona emisja hałasu.

- Stosowanie izolacji w postaci ścian akustycznych skutecznie zmniejsza także negatywne oddziaływanie hałasu na środowisko naturalne – mówi Angelika Bednarska - Berbeć, Specjalista ds. Jakości i Środowiska, Skanska. – W ciągu trasy powstaną również urządzenia naprowadzająco – wygradzające dla zwierząt oraz zbiorniki dla płazów.

Skanska w Gliwicach i na Śląsku

Skanska posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji inwestycji drogowych, ogólnobudowlanych oraz inżynieryjnych. Obecnie na terenie Gliwic budujemy estakadę łączącą ul. Portową i Perseusza oraz przebudowujemy most na kanale Gliwickim przy Śluzie Łabędy. Wybudowaliśmy Nowy Inkubator dla Centrum Edukacji i Biznesu „Nowe Gliwice” i modernizujemy budynek dla Jednostki Wojskowej. W ubiegłym roku zakończyliśmy budowę pływalni „Neptun” w gliwickiej dzielnicy Sośnica.

Skanska może też pochwalić się wieloma projektami na Śląsku, m.in. budową ponad 3-kilometrowego odcinka Drogowej Trasy Średnicowej „Zachód” na terenie Rudy Śląskiej, obwodnicy Siewierza i Lublińca oraz Sosnowieckiego Parku Technologicznego.

Skanska na Euro 2012

Skanska zrealizowała wiele inwestycji ważnych dla organizacji Euro 2012. Wśród nich są m.in. budowa kujawsko-pomorskiego odcinka A1 (dwa etapy – oba zrealizowane z wyprzedzeniem terminów przewidzianych w kontraktach) i stadionu piłkarskiego w Kołobrzegu (podczas Euro 2012 był bazą treningową dla Duńczyków).

Zrealizowała także Północną Obwodnicę Śródmiejską Wrocławia (oddaną do użytku 3 miesiące przed terminem umownym), przebudowała torowisko tramwajowe pod tramwaj Plus na ul. Legnickiej i Hubskiej oraz ul. Lotniczą we Wrocławiu (projekt został zrealizowany 7 miesięcy przed terminem).

W Warszawie zbudowaliśmy Trasę Mostu Północnego, wyremontowaliśmy nawierzchnię płyty postojowej oraz drogi kołowania na lotnisku im. Chopina oraz zmodernizowaliśmy Dworzec Gdański.

W Wielkopolsce Skanska była wykonawcą zachodniej obwodnicy Poznania na odcinku od autostrady A2 do DK92. Rozbudowała także drogę wojewódzką nr 307 na odcinku Poznań – Węzeł Zakrzewo oraz płaszczyzny lotniskowe portu lotniczego Poznań -  Ławica. W Gdańsku Skanska wykonała drogę kołowania na lotnisku im. Lecha Wałęsy i ostatni odcinek trasy W-Z.

Na Podkarpaciu byliśmy wykonawcą terminalu pasażerskiego w porcie lotniczym Rzeszów - Jasionka, pełniącym rolę lotniska zapasowego dla Lwowa i Warszawy oraz płyty postojowej i płaszczyzny do odladzania. Przebudowaliśmy także drogę krajową nr 4 Pilzno –Ropczyce.