Powierzona Skanska inwestycja obejmowała budowę dwujezdniowej drogi o długości 5,7 km, sześciu obiektów mostowych nad drogami i linią kolejową oraz dwóch mostów nad rzeką Przemszą.
Nowa wybudowana obwodnica została połączona z istniejącym układem drogowym poprzez skrzyżowanie i dwa ronda. Kontrakt objął także budowę 1,25 km jednojezdniowej drogi wojewódzkiej nr 793, dziewięciu odcinków dróg gminnych i lokalnych o łącznej długości około 3,5 km oraz 33 dróg dojazdowych do pól zlokalizowanych wzdłuż projektowanej drogi DK78.
Nad drogami lokalnymi wybudowaliśmy cztery wiadukty bez połączenia z obwodnicą, wiadukt nad linią kolejową, dwujezdniowy wiadukt nad drogą DK1 z połączeniem z obwodnicą oraz dwa mosty nad rzeką Przemszą. Nad Czarną Przemszą powstał dwujezdniowy most drogowy o długości 66 m — mówi Krzysztof Rogowski, Kierownik Robót Mostowych. — Wybudowaliśmy go w technologii belkowo—płytowej. Obiekt jest posadowiony na palach wielkośrednicowych.
Obwodnica została połączona z drogą krajową nr 1 poprzez dwupoziomowy węzeł drogowy wraz z ośmioma łącznicami. Wiadukt nad drogą krajową ma 77 m długości.
Wykonaliśmy go w konstrukcji belek struno-betonowych — mówi Tomasz Przepiórka, Kierownik Robót Mostowych. — Prace realizowaliśmy przy zachowaniu ciągłości ruchu na trasie DK1 w obu kierunkach. Taki sposób prowadzenia robót pozwolił na zmniejszenie utrudnień dla kierowców w rejonie prowadzenia prac.
Obwodnica poprawi warunki życia mieszkańców Siewierza i zwiększy bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Umożliwi kierowcom ominięcie centrum miasta, a dzięki temu odciąży Siewierz od hałasu i uciążliwości związanych z ruchem samochodowym.