c

Wiecha na budynku Krajowego Centrum Innowacji w Logistyce i eGospodarce w Poznaniu

Press release 02.07.2012 07:00 CET

Na budynku Krajowego Centrum Innowacji w Logistyce i eGospodarce w Poznaniu zawisła wiecha oznaczająca osiągnięcie najwyższego punktu konstrukcyjnego obiektu. Zakończenie realizacji planowane jest na grudzień 2012 roku. Generalnym wykonawcą jest firma Skanska.

1

Kontrakt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Jego wartość to ponad 21 mln zł brutto.

Obiekt powstaje w sąsiedztwie siedziby Instytutu Logistyki i Magazynowania, przy ulicy Estkowskiego w Poznaniu. Zgodnie z tradycją budowlaną symboliczny wieniec został przymocowany na najwyższym elemencie więźby dachowej. Ostatni gwoźdź do wiechy przybili: Dyrektor Instytutu Logistyki i Magazynowania dr Grzegorz Szyszka oraz Dyrektor Oddziału Budownictwa Ogólnego Skanska w Poznaniu Rafał Jaworowicz.

Nowoczesny obiekt

Budynek o powierzchni 5 tys. m kw. i wysokości 18 m będzie składać się
z czterech kondygnacji nadziemnych i jednej podziemnej. Na parterze znajdą się laboratoria, w których będą prowadzone badania w zakresie zdolności do pracy w określonym środowisku elektromagnetycznym urządzeń takich jak komputery, drukarki, kasy fiskalne, drukarki, aparatura medyczne, urządzenia telekomunikacyjne i gospodarstwa domowego. Piętro pierwsze i drugie przeznaczone będzie na pomieszczenia biurowe, a trzecie na sale szkoleniowe. W części podziemnej powstanie parking na 61 miejsc. Obiekt
z istniejącym budynkiem będzie połączony przestronnym szklanym atrium. W przyszłości planowana jest dobudowa kolejnego skrzydła od strony ulicy Estkowskiego. Projekt inwestycji powstał w pracowni ELD Poland.

Postęp prac

- Obiekt realizujemy w centrum miasta, a teren budowy pokrywa się
z granicami działki przeznaczonej na inwestycję – mówi Tomasz Bromber, Inżynier Projektu, Skanska. – Wiąże się to z koniecznością bardzo dokładnego planowania wszelkich prac i dostaw. Obecnie kończymy stan surowy zamknięty. Jednocześnie wykonujemy instalacje wentylacji i klimatyzacji. Jeszcze w lipcu rozpoczniemy prace elewacyjne.

- Podczas realizacji kontraktu pojawiło się wiele wyzwań – mówi Bartosz Witasik, Kierownik Budowy, Skanska. - Prefabrykowana konstrukcja o wadze 2 460 ton dostarczana była przez ponad 100 tirów. Montaż tych elementów,
ze względu na mały plac budowy, musiał odbywać się z naczep dostarczających je aut ciężarowych. Ze względu na warunki gruntowe wynikające z bliskości Warty oraz w celu zapewnienia stateczności istniejącej konstrukcji podziemnej byłego nabrzeża portowego wykonaliśmy palisady, które przejęły część obciążeń konstrukcji budynku. Wzmocniliśmy również podłoże kolumnami o łącznej długości 1,7 km. Do wykonania konstrukcji budynku zużyliśmy 240 ton stali zbrojeniowej i ok. 35 ton stali konstrukcyjnej.

Skanska w Wielkopolsce

Skanska jest wykonawcą wielu inwestycji na terenie Poznania i województwa wielkopolskiego. Zbudowaliśmy m.in. trasę S11 na odcinku Poznań – Kórnik, zachodnią obwodnicę Poznania, obwodnicę Kórnika, Śremu, Centrum Wykładowe Politechniki Poznańskiej, Wydział Matematyki, Fizyki, Biologii oraz Instytut Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. A. Mickiewicza, a także Biocentrum dla Uniwersytetu Przyrodniczego Budujemy nową siedzibę Sądu Okręgowego i Rejonowego w Poznaniu, biurowiec Malta House, modernizujemy również wnętrza Centrum Kultury Zamek.

Skanska na Euro 2012

Skanska zrealizowała wiele inwestycji ważnych dla organizacji Euro 2012. Wśród nich są m.in. budowa kujawsko-pomorskiego odcinka A1 (dwa etapy – oba zrealizowane z wyprzedzeniem terminów przewidzianych w kontraktach)
i stadionu piłkarskiego w Kołobrzegu (podczas Euro 2012 był bazą treningową dla Duńczyków). W Wielkopolsce Skanska była wykonawcą zachodniej obwodnicy Poznania na odcinku od autostrady A2 do DK92. Rozbudowała także drogę wojewódzką nr 307 na odcinku Poznań – Węzeł Zakrzewo oraz płaszczyzny lotniskowe portu lotniczego Poznań -  Ławica. W Warszawie zbudowaliśmy Trasę Mostu Północnego,  wyremontowaliśmy nawierzchnię płyty postojowej oraz drogi kołowania na lotnisku im. Chopina oraz zmodernizowaliśmy Dworzec Gdański. Skanska zrealizowała także Północną Obwodnicę Śródmiejską Wrocławia (oddaną do użytku 3 miesiące przed terminem umownym) i przebudowała torowisko tramwajowe pod tramwaj Plus na ul. Legnickiej i Hubskiej oraz przebudowała ul. Lotniczą we Wrocławiu (projekt został zrealizowany 7 miesięcy przed terminem). W Gdańsku Skanska wykonała drogę kołowania na lotnisku im. Lecha Wałęsy i ostatni odcinek trasy W-Z. Na Podkarpaciu byliśmy wykonawcą terminalu pasażerskiego w porcie lotniczym Rzeszów-Jasionka, pełniącym rolę lotniska zapasowego dla Lwowa i Warszawy oraz płyty postojowej i płaszczyzny do odladzania. Przebudowaliśmy także drogę krajową nr 4 Pilzno –Ropczyce. W związku z opóźnieniami w budowie podkarpackiego odcinka autostrady droga krajowa nr 4 jest jedyną trasą, którą kibice mogą dotrzeć na Ukrainę.

Pobierz