Skanska w Polsce
c

Rozpoczęła się budowa wiaduktu kolejowego w Nowej Dębie

Press release 02.08.2012 10:00 CET

Skanska rozpoczęła budowę 34-metrowego wiaduktu w Nowej Dębie na Podkarpaciu. Obiekt powstanie w ciągu drogi krajowej nr 9 Radom – Barwinek, nad Linią Hutniczą Szerokotorową PKP. Projekt o wartości 8 mln zł brutto zakończy się w listopadzie 2013 r. Inwestorem jest rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

wiadukt w Nowej Debie

Wybudowany w 1986 roku zniszczony, trzyprzęsłowy obiekt o długości 52 m zostanie zastąpiony jednoprzęsłowym wiaduktem o długości 34 m. Szerokość nowego wiaduktu wyniesie ponad 14 m – będzie to prawie 1 m więcej w porównaniu ze starym obiektem.

Na nowym wiadukcie samochody będą miały do dyspozycji po jednym pasie w każdym kierunku, natomiast piesi obustronne chodniki. Wiadukt zostanie wyposażony w aluminiowe i stalowe bariery bezpieczeństwa. Zakres plac zleconych Skanska obejmuje także przebudowę dojazdów do nowego wiaduktu na łącznej długości 213 m oraz montaż lamp oświetleniowych.

Trzy etapy inwestycji

- W pierwszej kolejności wybudujemy wiadukt tymczasowy, który przejmie ruch na czas budowy nowego obiektu. Obecnie realizujemy prace ziemne związane z budową dojazdów do wiaduktu tymczasowego – informuje Mirosław Gucwa, Menadżer Projektu, Skanska.

Ruch na obiekt tymczasowy zostanie przełożony na przełomie listopada i grudnia br. i będzie się odbywał tak jak dotychczas, czyli po jednym pasie w każdym kierunku. Przewidziano także chodnik dla pieszych.

- Drugi etap prac obejmie wyburzenie starego obiektu oraz budowę nowego wiaduktu dokładnie w tym samym miejscu co obecny. Te prace potrwają do września 2013 roku. Inwestycję zakończy przełożenie ruchu na nowy wiadukt i demontaż tymczasowego obiektu objazdowego – dodaje Mirosław Gucwa.

- Największym wyzwaniem będzie realizacja prac budowlanych nad czynną linią kolejową. Wymagać to będzie od nas odpowiedniej koordynacji robót uwzględniającej nieregularne przejazdy pociągów towarowych – mówi Mirosław Gucwa. - Podczas najbardziej newralgicznych prac związanych z rozbiórką starego obiektu, montażem oraz demontażem rusztowań i deskowania ustroju nośnego, a także podczas prac wykończeniowych przewidujemy kilkukrotne, trwające maksymalnie do ośmiu godzin wstrzymanie ruchu pociągów przez plac budowy.

Skanska w regionie

Nasza firma od wielu lat realizuje inwestycje w regionie. Wybudowaliśmy kryte pływalnie w Kolbuszowej i Sokołowie Małopolskim, oczyszczalnię ścieków w Mielcu oraz tzw. Trasę Podskarpową, czyli obwodnicę Stalowej Woli. Przebudowaliśmy drogę wojewódzką nr 871 pomiędzy Tarnobrzegiem i Stalową Wolą oraz drogę krajową nr 9 pomiędzy Nową Dębą i Tarnowską Wolą.

Firma z doświadczeniem

Skanska posiada wieloletnie doświadczenie w budowie i modernizacji obiektów mostowych na terenie Podkarpacia. Przebudowaliśmy ponad 23 km drogi krajowej nr 4 pomiędzy Pilznem i Ropczycami oraz wybudowaliśmy obwodnice Pilzna, Stalowej Woli, Biecza i północną obwodnicę Rzeszowa wraz z mostami i wiaduktami.

W ostatnich dwóch latach przebudowaliśmy mosty w Rajskiem, Trzebownisku, Jazowej i Kobylu oraz zmodernizowaliśmy 8 mostów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 884 Przemyśl – Dubiecko – Domaradz. Wykonaliśmy wiadukt w ciągu ul. Krakowskiej w Rzeszowie, nowy, ponad 40-metrowy obiekt w ciągu drogi krajowej nr 73 w Kamienicy Dolnej oraz 36-metrowy most w ciągu drogi wojewódzkiej nr 875 w Wólce Niedźwiedzkiej.

Obecnie prowadzimy prace związane z przebudową drogi wojewódzkiej nr 871 przebiegającej przez Tarnobrzeg wraz z budową wiaduktu o długości 232 m oraz remontujemy wiadukt kolejowy w Zaborowie k/Czudca i most w Kuryłówce nad Sanem. Jesteśmy również wykonawcą okrąg��ej kładki dla pieszych w Rzeszowie.