Aktualnie na niektórych odcinkach linii obowiązują liczne ograniczenia prędkości, miejscami nawet do 60 km/h. Po modernizacji poprawi się przepustowość trasy, a dzięki dostosowaniu linii do prędkości 120 km/h znacznie skróci się czas przejazdu.
Inwestycja w formule „Projektuj i buduj” zakłada modernizację blisko 12,5-kilometrowego odcinka. Do najważniejszych zadań należy: wymiana nawierzchni torowej wraz z oczyszczeniem i uzupełnieniem tłucznia, odtworzenie rowów bocznych na dł. 5,4 km, zabudowa 2 szt. rozjazdów i wymiana 10 sztuk rozjazdów na stacji Jastrząb, przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk) oraz regulacja sieci trakcyjnej.
W ramach inwestycji przebudowane zostaną także przejazdy i przejścia kolejowe w 12 lokalizacjach i 7 obiektów inżynieryjnych oraz zmodernizowany peron w miejscowości Wola Lipieniecka.
Kolejny odcinek linii nr 8
Modernizacja odcinka Rożki-Jastrząb jest realizowana w ramach modernizacji linii kolejowej nr 8 od Radomia do Kielc. To już drugi odcinek tej linii modernizowany przez Skanska – we wrześniu br. zakończył się remont blisko 17-kilometrowego odcinka pomiędzy Radomiem a Skarżyskiem-Kamienną.
Linia kolejowa nr 8 ma duże znaczenie państwowe, stanowi bowiem tzw. aglomerację świętokrzyską łączącą Warszawę Okęcie-Radom-Kielce – mówi Rafał Wojciechowski, Menadżer Projektu, Skanska. - Ograniczenia prędkości do 60 km/h w niektórych miejscach znacznie wydłużają czas podróży. Na linii o dużym znaczeniu - nie tylko regionalnym - najważniejsza jest jej przepustowość, a także czas i bezpieczeństwo podróży.
Wspólnymi siłami
Remont odcinka Rożki-Jastrząb realizowany jest w ramach współpracy pomiędzy trzema jednostkami Skanska: czeską, słowacką i polską.
Aktualnie prace toczą się na stacji Jastrząb oraz na szlaku Rożki – Jastrząb, gdzie po wymianie nawierzchni torowej (szyn i podkładów) oraz oczyszczeniu tłucznia prowadzone są prace związane z regulacją toru w planie i profilu oraz zgrzewanie szyn. W Woli Lipienieckiej i Rudzie Wielkiej przebudowywane są obiekty inżynieryjne oraz peron w Woli Lipienieckiej. Równolegle prowadzone są roboty związane z odtworzeniem rowów bocznych i uzupełnianiem tłucznia na szlaku.
Nasze trzy jednostki stanowią siłę kolejową popartą ogromną wiedzą i doświadczeniem, które należy wykorzystać przy realizacji wspólnych projektów. Bardzo ważnym elementem naszej współpracy jest również możliwość wymiany doświadczeń zdobytych na kontraktach w swoich krajach – mówi Peter Vojtáš, Menadżer Projektu ze Skanska Słowacja. - W Czechach i na Słowacji dysponujemy nowoczesnym sprzętem do robót torowych, który z pewnością wykorzystamy do prac na polskiej kolei.
Modernizujemy polską kolej
Skanska od lat realizuje kontrakty kolejowe. Jesteśmy wykonawcą modernizacji linii nr 20 w obrębie stacji kolejowej Warszawa Gdańska, zmodernizowaliśmy stacje Korytów, Psary, linię CE 59 na odcinku Międzylesie – Granica państwa oraz linię E30 Wrocław-Legnica. Aktualnie na Dolnym Śląsku realizujemy przebudowę stacji kolejowej Wrocław-Leśnica, na Śląsku jesteśmy wykonawcą przebudowy stacji Czarnowąsy w ramach modernizacji linii kolejowej E 30 i CE 30, w Lubelskiem modernizujemy linię kolejową nr 30 na odcinku Lubartów – Lublin Północny.
W okolicach zbiornika Świnna Poręba w województwie małopolskim trwają aktualnie prace polegające na przełożeniu linii kolejowej Kraków-Zakopane.
W regionie
W regionie świętokrzyskim od kilkunastu lat realizujemy prace z zakresu budownictwa kubaturowego, drogowego i hydroinżynieryjnego. Aktualnie w Kielcach rozbudowujemy Oddział Onkohematologii przy Świętokrzyskim Centrum Onkologii, a przy ulicy Sandomierskiej budujemy jedną z nowocześniejszych w Polsce baz dla Rejonowego Przedsiębiorstwa Zieleni. W Ostrowcu Świętokrzyskim i Skarżysku - Kamiennej realizujemy prace modernizacyjne oczyszczalni ścieków, a w Skarżysku Kościelnym budujemy kanalizację sanitarną. W kilku miejscowościach regionu przy drogach krajowych prowadzimy prace polegające na budowie dróg gminnych i chodników. W Rakowie rozpoczęliśmy budowę obwodnicy tego miasta.