c

Ósemką będzie szybciej

Press release 06.11.2012 10:00 CET

Trwają prace modernizacyjne na kolejnym odcinku linii kolejowej nr 8 Radom-Kielce. Inwestycja, którą realizuje Skanska, zakłada remont ponad dwunastokilometrowego odcinka torów. Wartość projektu to blisko 21 mln zł netto. Prace zakończą się do grudnia br., inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe.

Aktualnie na niektórych odcinkach linii obowiązują liczne ograniczenia prędkości, miejscami nawet do 60 km/h. Po modernizacji poprawi się przepustowość trasy, a dzięki dostosowaniu linii do prędkości 120 km/h znacznie skróci się czas przejazdu.

Inwestycja w formule „Projektuj i buduj” zakłada modernizację blisko 12,5-kilometrowego odcinka. Do najważniejszych zadań należy: wymiana nawierzchni torowej wraz z oczyszczeniem i uzupełnieniem tłucznia, odtworzenie rowów bocznych na dł. 5,4 km, zabudowa 2 szt. rozjazdów i wymiana 10 sztuk rozjazdów na stacji Jastrząb, przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk) oraz regulacja sieci trakcyjnej.

W ramach inwestycji przebudowane zostaną także przejazdy i przejścia kolejowe w 12 lokalizacjach i 7 obiektów inżynieryjnych oraz zmodernizowany peron w miejscowości Wola Lipieniecka.

Kolejny odcinek linii nr 8

Modernizacja odcinka Rożki-Jastrząb jest realizowana w ramach modernizacji  linii kolejowej nr 8 od Radomia do Kielc. To już drugi odcinek tej linii modernizowany przez Skanska – we wrześniu br. zakończył się remont blisko 17-kilometrowego odcinka pomiędzy Radomiem a Skarżyskiem-Kamienną.

Linia kolejowa nr 8 ma duże znaczenie państwowe, stanowi bowiem tzw. aglomerację świętokrzyską łączącą Warszawę Okęcie-Radom-Kielce – mówi Rafał Wojciechowski, Menadżer Projektu, Skanska. - Ograniczenia prędkości do 60 km/h w niektórych miejscach znacznie wydłużają czas podróży. Na linii o dużym znaczeniu - nie tylko regionalnym - najważniejsza jest jej przepustowość, a także czas i bezpieczeństwo podróży.

Wspólnymi siłami

Remont odcinka Rożki-Jastrząb realizowany jest w ramach współpracy pomiędzy trzema jednostkami Skanska: czeską, słowacką i polską.  

Aktualnie prace toczą się na stacji Jastrząb oraz na szlaku Rożki – Jastrząb, gdzie po wymianie nawierzchni torowej (szyn i podkładów) oraz oczyszczeniu tłucznia prowadzone są prace związane z regulacją toru w planie i profilu oraz zgrzewanie szyn. W Woli Lipienieckiej i Rudzie Wielkiej przebudowywane są obiekty inżynieryjne oraz peron w Woli Lipienieckiej. Równolegle prowadzone są roboty związane z odtworzeniem rowów bocznych i uzupełnianiem tłucznia na szlaku.

Nasze trzy jednostki stanowią siłę kolejową popartą ogromną wiedzą i doświadczeniem, które należy wykorzystać przy realizacji wspólnych projektów. Bardzo ważnym elementem naszej współpracy jest również możliwość wymiany doświadczeń zdobytych na kontraktach w swoich krajach – mówi Peter Vojtáš, Menadżer Projektu ze Skanska Słowacja. - W Czechach i na Słowacji dysponujemy nowoczesnym sprzętem do robót torowych, który z pewnością wykorzystamy do prac na polskiej kolei.

Modernizujemy polską kolej

Skanska od lat realizuje kontrakty kolejowe. Jesteśmy wykonawcą modernizacji linii nr 20 w obrębie stacji kolejowej Warszawa Gdańska, zmodernizowaliśmy stacje Korytów, Psary, linię CE 59 na odcinku Międzylesie – Granica państwa oraz linię E30 Wrocław-Legnica. Aktualnie na Dolnym Śląsku realizujemy przebudowę stacji kolejowej Wrocław-Leśnica, na Śląsku jesteśmy wykonawcą przebudowy stacji Czarnowąsy w ramach modernizacji linii kolejowej E 30 i CE 30, w Lubelskiem modernizujemy linię kolejową nr 30 na odcinku Lubartów – Lublin Północny.

W okolicach zbiornika Świnna Poręba w województwie małopolskim trwają aktualnie prace polegające na przełożeniu linii kolejowej Kraków-Zakopane.

W regionie

W regionie świętokrzyskim od kilkunastu lat realizujemy prace z zakresu budownictwa kubaturowego, drogowego i hydroinżynieryjnego. Aktualnie w Kielcach rozbudowujemy Oddział Onkohematologii przy Świętokrzyskim Centrum Onkologii, a przy ulicy Sandomierskiej budujemy jedną z nowocześniejszych w Polsce baz dla Rejonowego Przedsiębiorstwa Zieleni. W Ostrowcu Świętokrzyskim i Skarżysku - Kamiennej realizujemy prace modernizacyjne oczyszczalni ścieków, a w Skarżysku Kościelnym budujemy kanalizację sanitarną. W kilku miejscowościach regionu przy drogach krajowych prowadzimy prace polegające na budowie dróg gminnych i  chodników. W Rakowie rozpoczęliśmy budowę obwodnicy tego miasta.