c

Zrealizujemy połączenie ulic: Ofiar Katynia i Kotuli w Rzeszowie

Press release 11.01.2010 00:00 CET

Skanska podpisała umowę na realizację połączenia ulic: Ofiar Katynia i Kotuli w Rzeszowie. Projekt o wartości niemal 9 mln zł brutto obejmuje zaprojektowanie i budowę wiaduktu w ciągu ulicy Krakowskiej. Inwestycja połączy dwa duże rzeszowskie osiedla: Krakowską Południe i Baranówkę oraz zapewni lepszy dojazd do centrum handlowego „Nowy Świat”.

Skanska wykona połączenie ulic: Ofiar Katynia i Kotuli w Rzeszowie. Umowa z Miejskim Zarządem Dróg i Zieleni obejmuje budowę wiaduktu w ciągu ulicy Krakowskiej. Realizację kontraktu zakończymy do końca listopada br. - Od dnia podpisania umowy mamy 4 miesiące na przygotowanie projektu. Kolejnym krokiem będzie uzyskanie pozwolenia na budowę. Na przełomie maja i czerwca planujemy przystąpić do prac budowlanych - mówi Kamil Simka, Dyrektor Oddziału Budownictwa Drogowo-Mostowego Skanska w Rzeszowie. - Pierwsi kierowcy przejadą nowym łącznikiem już na początku grudnia. Wiadukt w ciągu ulicy Krakowskiej Wiadukt, jaki wybudujemy w stolicy Podkarpacia, będzie miał 18 m długości i 38 m szerokości. - To ciekawy obiekt pod względem inżynierskim – mówi Piotr Subczak, Kierownik Budowy, Skanska. - Będzie on pośrednio posadowiony na ściankach z grodzic stalowych. Ze względu na bliskie sąsiedztwo budynków wykorzystamy w tym celu technologię wciskania z podpłukiwaniem wodą. Dzięki niej wykluczymy typowe dla tego rodzaju prac drgania przenoszone na podłoże. Technologia ta sprawdziła się podczas budowy muru oporowego w sąsiedztwie zabudowań na obwodnicy Biecza. Polega ona na pogrążaniu w podłożu grodzic, przy równoczesnym tłoczeniu wody pod wysokim ciśnieniem. Łączna ilość zastosowanych w tym projekcie grodzic o długości ok. 18 m wyniesie niemal 2,3 tys. m2, czyli 370 ton. Bezkolizyjne połączenie dwóch osiedli Pod nowym wiaduktem będzie przebiegało bezkolizyjne połączenie pomiędzy rzeszowskimi osiedlami: Krakowska Południe i Baranówka. W ramach projektu na skrzyżowaniu ulic Kotuli i Zbyszewskiego powstanie rondo o średnicy 35 m. Poza ulicami Kotuli i Ofiar Katynia prace budowlane prowadzone będą na fragmentach sąsiednich ulic: Zbyszewskiego i Mikołajczyka. Łączna długość modernizowanych ulic wyniesie ponad 300 m. Wzdłuż nowego łącznika, od strony budynków szeregowych na ul. Lewakowskiego i na łuku ul. Kotuli ustawimy ekrany akustyczne minimalizujące hałas. Wykonamy także oznakowanie i oświetlenie uliczne. Udogodnienia dla osób niepełnosprawnych i pieszych W ramach kontraktu zrealizujemy kilka rozwiązań, które poprawią dostępność centrum handlowego „Nowy Świat” dla niezmotoryzowanych. - Od strony osiedla Baranówka wybudujemy schody dla pieszych oraz windę dla osób niepełnosprawnych – wyjaśnia P. Subczak. - Po stronie osiedla Krakowska Południe wykonamy pochylnię, umożliwiającą zejście do poziomu ulicy Kotuli. Inwestycja obejmie także przebudowę sieci teletechnicznej, energetycznej, gazowej, wodociągowej i kanalizacyjnej. Łącznie zrealizujemy 20 tys. m3 wykopów oraz 9 tys. m2 warstw konstrukcyjnych nawierzchni. Po zakończeniu prac budowlanych nie zmienią się rozwiązania komunikacyjne dla kierowców podróżujących pomiędzy Rzeszowem i Krakowem. Na wybudowanym przez nas obiekcie mostowym nadal będą dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz chodniki i ścieżki rowerowe po obu stronach. Nasze projekty na Podkarpaciu Skanska jest wykonawcą jednej z największych drogowych inwestycji na Podkarpaciu – przebudowy 23–kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 4 pomiędzy Pilznem i Ropczycami. W ramach tego projektu realizujemy most nad rzeką Wisłoka w Łabuziu koło Pilzna. Ta część naszego kontraktu zwyciężyła w konkursie „Bezpieczna Budowa 2009” organizowanym przez Okręgowy Inspektorat Pracy Państwowej Inspekcji Pracy w Rzeszowie. Ponadto, wybudowaliśmy obwodnicę Stalowej Woli, Biecza i Pilzna. Naszą największą zrealizowaną dotychczas inwestycją w stolicy Podkarpacia była budowa północnej obwodnicy Rzeszowa wraz z wiaduktem nad linią kolejową. W Rzeszowie wyremontowaliśmy wiele ulic m.in. Warszawską, Cieplińskiego oraz wschodnią jezdnię ul. Okulickiego. Projekty wykonane przez nas w województwie podkarpackim zyskały uznanie w konkursach „Budowa drogowo-mostowa roku”, organizowanych przez Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP oraz Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa.