Obrót o 90 stopni
Aby obiekt znalazł się nad wodą, po podwieszeniu pomostu, wykonany został obrót kładki o 90 stopni. Montaż pylonu stalowego odbywał się według specjalistycznego planu montażu, który przewidywał unoszenie konstrukcji pylonu za pomocą dwóch dźwigów 100t i 300t. Po wypionowaniu pylon został ustawiony na specjalnej konstrukcji przygotowanej ze stalowych kształtowników tworzącej „tor jezdny” umożliwiający obrót całej kładki. Pylon został dodatkowo wsparty za pomocą konstrukcji pomocniczej tworzącej podporę kroczącą, która obracała się po specjalnie przygotowanym stalowym ślizgu razem z całą konstrukcją kładki. Aby zapewnić stateczność, podpora ta została dociążona balastem o masie 30 ton.
Sam obrót został wykonany przy pomocy dwóch siłowników kotwionych do konstrukcji stalowego toru, które zapewniły siłę oraz kontrolę przemieszczenia podczas obrotu. W celu zminimalizowania tarcia przy obrocie konstrukcji zastosowano przekładki teflonowe oraz specjalistyczny smar.
Ostatnim etapem prac były statyczne i dynamiczne próby obciążeniowe kładki z ponad 70-tonowym balastem i udziałem 80 osób, które polegały na pomiarach ugięć i przemieszczeń obiektu pod wpływem obciążenia ruchem pieszych i rowerzystów. Wszystko po to, aby sprawdzić, że ugięcia nie są większe od tych przewidzianych w projekcie.